• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigering

I

Iveco 35

Guest
Finns det någon i klubben som har en Blaupunkt travelpilot ex-v,skulle vara tacksam för ett omdömme. Är inne på köpa en sådan. mvh.MC-LOUIS.:spinny:
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Navigering

Hej, i den husbil vi köpte i somras sitter en Blaupunkt Travelpilot DX-V och den fungerar mycket bra men den har den nakdelen att länderna ligger upplagda per skiva och det blir hutlöst dyrt om man skall byta alla. EX har del fördelen att allt ligger på en DVD-skiva och uppdateringarna kostar ca 2.900kr för hela Europa. Jag är rådd att byta min huvuddel till EX med en ny uppladdning för att det skulle bli billigare än att uppdatera min gamla.

Erfarenheter av Blaupunkt är annars goda det enda jag saknar nu och vet inte om det finns på de uppdatringarna är campingplatser och ställplatser och det saknar jag. Nu kör jag med min Mio 269+ som kompletering och det fungerar bra bara de är något så när överens om vägen.

Kjelle
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Navigering

Hej!

Om det är en sån som ser ut som en bilstereo så tror jag att det är en sådan som sitter i vår Argos... Jag är inte särskilt förtjust i den. Vi har försökt att sätta igång den men vi tycker inte den är i närheten av Garmin 660. Ingen karta egentligen utan bara en pil som visar åt vilket håll man ska svänga. Jag skulle inte lägga några pengar på att köpa en sån, det finns många andra som är bättre.

Gott nytt år
Kicki
 
Toppen