• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigering i Marocko

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Hej
Någon som har erfarenhet av TomTom,s eller Garmin,s kartor i Marocko?
Planer på att köpa kartor men Garmin,s är dubbelt dyrare än TomTom och jag har navigatorer av båda märken .
Fungerar dom ?Vilken är bättre?

Mvh Tom(Tom):p

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: Navigering i Marocko

Hej!
Våra holländska vänner Theo och Corrie har anlänt till Marocko den 5/12 för att stanna där i tre månder.
De skriver dagbok på Camperlife.eu och vi har mejlkontakt om det är några speciella frågor ni vill ha svar på.
//Conny

F

F.d. 53088

Guest

Hej!
Vi var i Marocko några månader i början av året. Ett helt fantastiskt land!
Beställde kartor på Marocko till vår Garmin (ca 800 kr) Det var väl värt pengarna. GPSen fungerade alldeles utmärkt. Gå gärna in på vår blogg, där finns en hel del tips bl.a. kodinationer på ställplatser och campingar.
Husbilen GILA lammkullen@telia.com
Hälsningar och lycka till Inga-Lill och Arne

F

F.d. 1606

Guest

Tlläggsfråga till Cygic. Behöver man internetuppkoppling om man har den i paddan? Kan man köra efter den i Europas länder utan att ha simkort i respektive land? I så fall är det väl tack och adjö till Garmin antar jag.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tlläggsfråga till Cygic. Behöver man internetuppkoppling om man har den i paddan? Kan man köra efter den i Europas länder utan att ha simkort i respektive land? I så fall är det väl tack och adjö till Garmin antar jag.

Man kan använda Sygic och andra navigeringsappar utan simkort eftersom kartan laddas ned till minnet. Man behöver alltså inte vara uppkopplad till Internet.

Om man vill navigera i Marocko och Europa krävs 2 appar.

F

F.d. 1606

Guest

Tack Knarrevik.

Nu ligger den snart i Paddan.

Anders

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Med Map-Factor Free Navigator som benytter Open Street Maps kan en ha hvor mange land og regioner en vil på en app eller PC. Det burde bli tilsvarende for andre som benytter OSM kartdata også.

Toppen