• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigator.

F

F.d. 14062

Guest
Hejsan, tänker köpa ny navigator, därför vänder jag mej nu till er alla husbilsklubbare som har stor erfarenhet inom området, vad ska man köpa som är bra och prisvärt, finns det t ex navigatorer som är specielt bra för husbilsåkare?, hur mycket ska man betala för en bra GPS osv.........

Tacksam för alla tips.

MVH Uffe.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigator.

Om du har en smart telefon behöver du bara ladda hem en navigeringsapp.
Apparna är betydligt smartare än det minskande antalet fasta navigatorer som finns kvar på marknaden.

Bosse och Gerd

FD HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Uffe !
Har just gått in på Råd och Rön och deras stora test har tagit fram en en klar vinnare och det är Tom Tom Via 135 M Europe 45 GPS. Den har 5 tums skärm och kostar 1.490:- både på El-Giganten och på Media Markt.
Denna GPS ska jag själv åka och köpa i morgon, torsdag den 7/1 2013.
Mvh Bosse i Södertälje
Bosses och Gerds husbilsresor

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:)Hei.

Anbefaler GARMIN.
De er nå kommet med en ny modell med 7`skjerm og mulighet for å
stille inn størrelsen på bilen den er montert i.
Det kan spare deg for mange viderverdigheter. Den heter Dezl 760.

Hilsen og lykke til fra Regent.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om man inte har en smart telefon så kolla upplösningen på skärmen. De flesta har en upplösning på 480x272, alltså sämre än mobiler hade för drygt fem år sedan. Det finns en TomTom med skärmupplösning på 800x480, jag tror att den heter 60 LTM.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Hej

Tänk noga igenom hur Du har tänkt att använda den. Många navigatorer idag klarar inte mer än att köra mellan A-B, givetvis med mycket och bra information under vägen.

Vill Du däremot kunna lägga upp egna rutter på mindre vägsysten så är utbudet ganska magert. Med en sådan navigator kan man i princip välja vilka vägar som helst, då man ganska enkelt kan programmera egna rutter.

Är Du ute efter att kunna hitta många specifika adresser så är navigatorer med Navteq kartor överlägsna.

/Stig

Toppen