• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigationsprogram till Pc

F

F.d. 29787

Guest
Någon som vet var köper ett bra navigationsprogram till Pc
 

Solifer594

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
778
Medlemskap
2024
Sv: Navigationsprogram till Pc

Prova detta program (Microsoft MapPoint 2009) som bygger på AutoRoute, med nya Europakartor från TeleAtlas som grund.

MapPoint 2009 - Home

Microsoft MapPoint 2009 Microsoft® MapPoint® 2009 gives you the power to visualise business data, communicate insights with instant impact, and integrate maps into the work you do in Microsoft Office.
img_features_1.jpg
MapPoint 2009 gör det lätt för företag och organisa-tioner att visualisera sina affärsmöjligheter på ett helt nytt sätt:
  • Kartaffärsdata.
    Skapa och visa, analysera affärs-trender samt utvärdera utfallet geografiskt.
  • Identifiera nya affärsmöjligheter.
    Kombinera affärsdata med existerande demografiska data för att nå dina specifika målgrupper och fokusera dina beslutsunderlag.
MapPoint 2009 hjälper dig att rationalisera dina affärsresor:
  • Ankomsttider.
    Detaljerade körriktningar gör det enkelt att följa din planerade rutt.
  • Optimera dina körrutter.
    Kalkylera snabbt miltal, körtid och kostnader i förväg.
MapPoint 2009 gör det enkelt att använda kartor i kombination med dina Microsoft Office document:
  • Berätta en historia, visuellt.
    Klistra in MS-Word document and PowerPoint presentationer för att dokumentera dina resor och favoritplatser.
  • Knyt an till existerande datakällor
    Skapa kartor med aktuella versioner av Office Excel®, Office Access®, Office Outlook®, Microsoft SQL Server® eller andra databas källor.
  • Utöka dina affärsmöjligheter.
    Dra fördel av den utbyggbara MapPoint objektmodellen för att bygga kundaffärslösningar som att samordna transportflottan och öka affärsmöjligheterna
  • Affärsdatakartor.
    Skapa och visa säljdistrikt, analysera trender och utvärdera ditt företags kapacitet geografiskt.

Free Trial
 
F

F.d. 5361

Guest
Sv: Navigationsprogram till Pc

tyska autoroute sida står 24. November lansera ny version 2010

8,3 mio km och 1,3 mio pois och mer länder

Det är verkligen på tiden att kommer ny version

Hälsningar

Norbert
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Navigationsprogram till Pc

Forskjellene på MapPoint (MP) og Autoroute (AR) er for vårt bruk hovedsaklig prisen!
AR har det meste til en hyggelig pris, for de som trenger å koble til data fra MS Office og andre kilder så har MP en mengde ekstra muligheter som er sperret i AR utgaven.

Har selv i husbilen MP 2009, Fugawi, Mapfactor Navigator 9.0 og Mapexplorer pluss en eldre pakke fra Promobil ( stellplatzatlas Europa 2007). Bruker i dag hovedsaklig MP for planlegging og navigering, selv om Mapfactor pakkene også tar hensyn til bilens vekt, høyde og lengde i planleggingen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigationsprogram till Pc

Den här minidatorn skulle enligt min åsikt vara perfekt att köra nya Autoroute 2010 på. Eftersom den har innbyggt 3G-modem och GPS räcker det att köpa endast programmet utan GPS-sticka. Beräknat pris på Autoroute 400-500 kr.

Knarreviks husbilsblogg: Nokia booklet
 
Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.536
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Navigationsprogram till Pc

Hej!

Att MS Autoroute kommer med en ny utgåva är en mycket glad nyhet. Vi har kört med AR sedan 2003. Nu har vi den senaste 2007 sedan den kom ut. Vi är oerhört nöjda. Har svårt att tänka mig en bättre lösning.

Vi kommer definitivt att uppdatera till den nya. :D
 

Toek

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
4805
Medlemskap
2024
Sv: Navigationsprogram till Pc

Hej

Sea Clear går att tanka ner gratis från nätet helt lagligt och finns med svensk bruksanvisning på Sping .com och fungerar mycket bra.

Hälsningar

Tommy
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Navigationsprogram till Pc

Jag läste texten och lite manualer, inga kartor finns med.

Hur gör man då? Kan man använda MapSource som jag har i datorn, eller måste man skaffa de någon annarstans...

hälsning
jyrki
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Navigationsprogram till Pc

Jag läste texten och lite manualer, inga kartor finns med.

Hur gör man då? Kan man använda MapSource som jag har i datorn, eller måste man skaffa de någon annarstans...

hälsning
jyrki



Läste som hastigast igenom detta i introduktionen.
Det verkar som du måste skaffa sjökort för detta, eller scanna in "papperskorten"

Kåre
 
F

F.d. 29916

Guest
Sv: Navigationsprogram till Pc

Hämta hem Tyre. Det kostar gratis och kan kopplas samman med Tomtom och Garmin. Lycka till
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Navigationsprogram till Pc

Jag kör med min gamla Garmin 660, vid uppdatering av kartorna fick man Europa-kartan även in i datorn med namnet MapSource.

Nu när vi har en mindre dator så tänkte jag börja använda den med en bluetooth-GPS-puck samt ett GPS-program i datorn under körning.

Jag har använt Autoroute för rutt-osv planering innan, smidigt och bra.

Det är kanske bäst att vänta tills uppdatering av den blir klar...

hälsn
jyrki
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Navigationsprogram till Pc

Idag använde jag PC Navigator 7 från MapFactor. Den börjar bli lite gammal eller det har kommit två nya versioner sedan dess. Att uppgradera kostar ganska mycket så med ett tillägg så kan jag också byta till Autoroute 2010 men jag vet inte vilket som är bäst.

Jag har ett par frågor till er som använder Autoroute:
  1. Har den någon nattinställning, alltså att skärmen får ett färgval som är bättre lämpat under mörkerkörning?
  2. När jag lägger upp en rutt från Malmö till Köpenhamn så vill PC Navigator 7 att jag skall köra upp till Helsinborg, ta färjan till Helsingör och sedan köra ner till Köpenhamn. Enligt programtillverkaren beror detta på att Teleatlas, som tillverkat själva kartmaterialet, inte upptäckt att det byggts en bro. Hur är denna rutt på Autoroute?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Navigationsprogram till Pc

Michael;

Har du möjligen valt "undvik betalväg"? Mapsource tar vägen vi Helsningborg om man gjort det, annars inte.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Navigationsprogram till Pc

Jag tror att jag provat med både ock. Jag har också haft lite mailkorrespondens med Tjeckien utan att få någon lösning. Det är dock ett par år sedan. Men om det funkar i Autoroute så är det knappast Teleatlas som missat (för det är väl Teleatlas som levererar kartan till AR?) utan något annat som MapFactor inte vill kännas vid.
 
Toppen