• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

navigation

Bensinstationer om man kör utan för det stora trafiklederna, tankar ofta så jag har ordentligt med bränsle i händelse av kö. Reservrutt som man kan ta när man ska passera en större stad om det blir kö.
Matställen eller parkeringar om man lagar maten själv.

I min värld - det finns navigatorer som klara att hitta - sen finns det navigatorer som har meningslös trafikinformation TMC - sen finns det navigatorer som har trafikinformation i realtid och om man så behöver höjd, vikt etc. på ditt fordon. Det är endast de senare som jag är intresserad av. Hitta klarar jag ganska bra - men ha koll på aktuella trafikproblem i kombination med höjd under broar - det fixar jag inte utan hjälp.

Har för mig att du har en Garmin GPS och där finns det en del förladdat, exempelvis bensinstationer, restauranger, affärer och sjukvård.
Sen är det bra att ha rast- och parkeringsplatser. Har själv skapat en fil med rast- och parkeringsplatser där jag lagt in vägnumret i namnet. Kan då söka med vägnumret och får då upp en lista på GPS-en med platser med det sökta vägnumret i stigande avstånd från platsen där jag befinner mig.

Beroende på storlek på husbil du har så är det bra om du även kan lägga in måtten på den, ex längd, höjd, bred. Vi har det på vår Sygic och det är i alla fall för oss ovärderligt när vi är ute och reser.

Tillbaka
Toppen