• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nackkudde

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
En undran...har precis för mig att jag har sett en nackkudde som man "trycker" in i stolens nackstöd. Nu kan jag inte alls hitta den på nätet så jag börjar undra om jag bara drömt :quest:
Tycker att stolens nackstöd är alldeles för långt bak för att vara riktigt säkert, whip-lash risk med andra ord.
Har kollat extra utrustningar både här och där utan resultat.

Vet NÅGON vad jag menar och helst var jag kan hitta dom?

Bilagor

• DSC_0017ae.jpg
    DSC_0017ae.jpg
    64,5 KB · Visningar: 3
Sv: Nackkudde

En del bilmärken har haft sådana som tillbehör (bl.a. SAAB) Man trycker fast dom i hålet på nackstödet. Jag har inte sett dom på minst 10 år. Dom jag sett passar bara på den bilmodell dom tillverkats för.
Lasse

Min audivän Paul Fernandes har sådan som är specialgjorda för audi typ 44 och C4 men dessa kan ju även passa din och han har gråttskinn också :

Custom interiors

33 euro/st är ju billigt anser jag för skinnkuddar .

Han bor och har firman i Vianden/Luxemburg och skicka saker till Sverige är inga problem ,
ni kan maila på Tyska.Franska,Spanska eller Engelska .

Tycker ni det är svårt och är intresserad av ett par så kan jag hjälpa er annars .

Senast ändrad:

Tack för tipset Bengt-Åke,
men det är väl ändå lite tveksamt om dom passar.
Verkar vara lite väl exklusiva, men det är klart, våran plåtis är ju exklusiv!

Avvaktar fler tips...:msn_wink:

Biltema har en universal nackkudde, kanske inte den snyggaste men den fyller nog sitt syfte.

Artnr 39737 59,90 kr

//Tommy

Senast ändrad:

Jag kikade på dom när vi var och hälsade på honom i Vianden och dom var fina .
Vill du ha flera bilder och mått så är det bara hojta till så fixar jag detta .

Biltema har en universal nackkudde, kanske inte den snyggaste men den fyller nog sitt syfte.

Artnr 39737 59,90 kr

//Tommy

Har nu kommit förbi Biltema och inhandlat dessa två nackkuddar. Inte alls fula, passar riktigt bra och fyller säkert sitt syfte med bravur. Känns riktigt bra och lite säkrare!

/Brogu

Tillbaka
Toppen