• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nöje med nytta

F

F.d. 4067

Guest
Semester med nöje,vad är det?Jo det är när man ser att hunden är välkommen överallt.I somras var vi i Lignano Italien,längst på udden ett hundbad.Där låg hundägare med parasoll och hund.Underbart att se,inte en bajskorv.Kan också berätta att Dogge vår hund var med på alla restauranger även på in och utsidan.Vi var även i Paris och Disney world,hunddagis fanns på plats men du var tvungen att rasta hunden själv,dem satt i burar.Vi hade en mulen dag så dogge fick vara i husbilen.Sedan drog vi till lubeck och danmark samma trevliga bemötande med hund..Kommer till sverige :)lämna hunden hemma om du ska äta här......inte lätt att vara hundägare i sverige.Vi drar vidare i Europa nästa år och jag vet att Dogge mår prima:p.Han är två år och ligger som ett ljus under bordet på restaurang men han vet att om han skött sig får han resterna:yes:.Det jag vill säga är ta med hunden:pSka bara berätta att vi har Ac i bodelen. Stannar en hel del på campingar,men det är gött:wub:Han har verkligen blivit en social hund.det jag vill säga med det här är att ta hand om din hund när du har tid,han el hon skall vara med det är kul!Lite låst blir man om man ska på turistfällor och andra sevärdigheter.vi är f:twitcy:yra och det finns alltid någon som inte brinner för en del.
 
Senast redigerad av en moderator:

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Nöje med nytta

Jag instämmer helt. Hundar har alltid fått vara med överallt förr i tiden men sedan de senaste 30 åren har de blivit ohygieniska i Sverige. Jag har rest mycket bl a i Indien, Sikkim, Nepal och Bhutan och ibland funderat över hur Miljö och Hälsa i Sverige skulle reagera på omständigheterna där. Jag tror att i dessa länder skulle det inte finnas en enda restaurang eller hotell kvar om våra delvis galna inspektörer fick bestämma.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Nöje med nytta

Det borde vara upp till restaurangägarna att avgöra om de vill tillåta hundar inne i restaurangen. Det är inget som myndigheterna har att göra med. Kanske ett par hörnbord för oss hundägare. Det verkar inte finnas några hundallergiker ute i övriga världen. här hos oss vimlar det ju av dem.

Mvh Wikstrom
 
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Nöje med nytta

Det är inte bara på rstauranger utan även på sådana platser som man inte kan se att en hund kanvara till skada för någon, som lådbilslan på Öland där det fanns en stor skog där vi kunde sitta när barnbarnen förlustade sig med lådbilarna, men hunden skulle stanna kvar på utsidan. Musolles museum utanför Östersund, ett friluftsmuseum där inte hundar var välkomna. är ett par exempel på konstigheter
Inger och Conny
Vi ses utmed vägen i sommar
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nöje med nytta

Det borde vara upp till restaurangägarna att avgöra om de vill tillåta hundar inne i restaurangen. Det är inget som myndigheterna har att göra med. Mvh Wikstrom

Borde man inte i första hand fråga matgästerna?

Jag har själv varit hundägare men skulle inte kommit på tanken att ta med hunden på restaurang.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Nöje med nytta

Som vanligt är det svårt att dra gränser. Det finns hundar som ligger lugnt och stilla under bordet så att inte servitörerna och andra snubblar på dom.
Sedan finns det hundar som skäller, gläfser och sliter i kopplet. för att inte tala om att tigga och dregla vid andras bord.
Vad göra som restaurantägare?
Förbjuda alla hundar?
Förbjuda ohyfsade hundar? Vilken husse/matte tycker deras älskling är ohyfsad?
Sätta upp skyltar: Ett gläfs eller tiggande så åker du ut! Hundar kan inte läsa!
:D
Jag älskar hundar. Har ingen själv, men är ibland hundvakt och har alltid hundgodis i fickorna när vi besöker goda vänner med hund.
Men jag måste säga: Hundar på restaurant, Nej tack.
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Nöje med nytta

Själv blir jag mer irriterad av ohyfsade småbarn som skriker och springer runt borden än av hundar som snällt ligger under matte och husses bord.

Mvh Wikstrom
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Nöje med nytta

VovVov, att Matte o Husse skulle få göra saker utan att jag inte får vara med finns bara inte. Vi löser det så att antingen blir Matte o Husse hemma . eller så får man lösa det på plats. t.ex en ballong försäljare i Verona fick 20 slantar av Husse för att vakta mig en stund meddans Husse sprang upp i nått torn. En annan gång i Bergen fick jag ligga utanför stacketet på torgrestaurangen .Upplevelser är viktigt, konflikter inte!!!:eek:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4067

Guest
Sv: Nöje med nytta

Mitt mål med hund är att han skall vara med så mycket som möjligt,börjar man i tid så lär dem sig.Lika jobbigt med fulla personer som om någon skriker eller skäller.Valet är ditt:)
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Nöje med nytta

Klart att hunden skall med. Ligger den under bordet som våran rottis gör när vi äter så stör den ingen tycker jag.... men rottwalien har tyvärr blivit misshandlad av media att den är en aggresiv hund , biter folk till höger och vänster. Men det stämmer inte i statestiken Goldenretviver biter mera te.x WOW nu är jag way out of line ... sorry. Villl bara säga att våran rotwiler älskar att åka husbil, sitta och titta ut när det far förbi mm det gillar hon :)
 
Toppen