• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Nöjd" kund???

F

F.d. 2025

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Värt annonspriset. Utveckla vidare!
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Jo Dennis!
Det är ju inte gratis att annonsera på Blocket.
Ägaren till husbilen är tydligen så mån om att komma ut med sitt budskap om Kabe att han är beredd att betala annonspriser för detta.
Med alla extrabilder så kostar den minst en hundring.
Å vad fick han för den?
Jo skadeglädje!
"Den enda sanna glädjen", säger en del.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: "Nöjd" kund???

:cool: Vad gör man inte Loomis när man har bankat huvet i väggen gult och blått, utan att man har fått gehör för en annan åsikt hos sin reparations verkstad.
Jag tackar gud min skapare för att Jonas på Hedströms har devisen ( du ska va nöjd med husbilen) efter avslutat köp.

PS. Det är kanske inte ( Störst är bäst??? ).
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

loomis,jo, mycket skadeglädje kanske, men jag tror killen är riktigt förbannad på KABE, och då kanske han inte skyr några gränser på en hundring, eller två.

Vi andra nöjda eller missnöjda, kan framgent ha nytta av att obehagliga sanningar publiceras, så leverantörer, verkstäder, mfl får upp ögonen för att kunderna alltid inte är att leka med.
Vi konsumenter har rättat in oss i leden alldeles för länge, så denna publicering är väl en alldeles ypperlig åtgärd för att visa lite konsument power.

Märkligt dock att KABE inte förvaltar sitt renommé bättre....
Läser man på sidan 10 i KABEs lilla skrytepos "Husvagnsliv" - mars -07så vill man gärna framstå som expertleverantören mot fukt i husvagnar o husbilar.
Nu har vi sett prov på en liten paradox.
Hälsn.
Dag
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Nu har Kabes husbil fått ett nytt namn, Trubbelmaster, tidigare hade jag bara hört Musbilen. :D
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Musbilen ?

Är den känd för möss i bilen eller några andra musar ?

DS
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Det är ett svårbegripligt språk vi har,
1 mus, flera möss.
1 mus, flera musar.
Det var det sistnämnda.
Det står tom på sidorna.

Om man har musarm då?
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

På tal om språk: (ja, jag vet - nu håller jag mig inte riktigt till tråden...)

Bankrån - då rånar man väl en bank ?

Men vägrån - rånar man en väg då ?


Älgjakt - då jagar man väl älg?

Men vid en polisjakt - jagar man poliser då ?

Ibland längs vägarna träffar man på en "poliskontrollplats"
Kontroller man poliser där ?

För vid en passkontroll så kontroller man väl passet ?

DS
 
S

suneAl

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Svar till "Nöjd" kund

Har en KABE Travel Master av samma årsmodell som här föreskrives.

Som jag förstår så har han haft vattenläcka i diskbänken !

Min fråga hur länge kör man utan att åtgärda sådan problem ?????

Har själv haft liknande problem, för slangkopplingar med åren MÅSTE & SKALL ÅTDRAGAS.
Jag bytt vattenkran i diskbänken, vattenpump och spis. Som jag förstår så tillverkar EJ KABE dessa produkter utan de ingår i de flesta husbilar och husvagnar.
När det gäller själva bilen "FIAT" så är de ITALIENSKA bilarna, har själv upplevt i min förra Husbil hur strömmen försvann, felet var att ITALIENARNA använde målade skruvar och av mässing för jordanslutningar. Dessa FIAT bilar finns i övervägande Husbilar.

Jag vill säga har man Fordon, Husbil, Husvagn, Villa & Fritidshus etc. får man EJ ha TUMMEN mitt i handflatan.

Jag är ENORMT NÖJD med HUSBILEN och med KABE som tillverkare, för man saklig argument så får man hjälp med det mesta här i livet.

Att KABE ej tar större ansvar är en annan sak, det beror väl av att de har kommit på kant med varandra. "Det gäller nog ALLA tillverkare"

HBK 571;)
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Bekymret med trådar av detta slag är att det mesta - för att inte säga allt - bygger på hörsägen när det gäller relationen mellan en leverantör och en kund; ingen av dem har ju kommit till tals här. Båda parter har uttalat sig i Expressens artikel men det är en journalist som har formulerat texten. Hur stor felprocenten kan bli just i det ledet vet alla som någon gång medverkat som intervjuoffer. Detta inte sagt som försvar av någon utan mera som en allmän reflektion. Riktigt bra på fötterna har man först när man när det gäller de egna upplevelserna. Själv har jag haft några fel på min bil men samtliga har täckts av garantin eller - som nu senast - av den förlängda reklamationstiden (tack igen Dag!). Slutligen tror jag att det är få produkter av det här slaget - husbilar, husvagnar och båtar - som visar sig vara HELT felfria. Kanske beror det på att de är handbyggda och tämligen komplicerade. Hälsn/AndersW
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: "Nöjd" kund???


Tack, Anders för ett förnuftigt inlägg.​


Om man skall vara seriös - o det skall vi väl vara, så anser jag att även motparten skall erbjudas möjlighet till genmäle - helst innan ärendet publiceras så att båda parters åsikter kan läsas vid samma tillfälle.​


Tror dock att det kan vara välgörande för presumtiva köpare, och oss andra också för den delen, att "case storys" publiceras - kanske här på HBK - men det måste isåfall ske under organiserade former på ett eller annat vis.​


Risken är annars att trådar kan hamna i skitsnacksfållan, och det vill någon ingen riskera.​


Nu har jag bara tänk lite högt.........​


Hälsningar​


Dag​

 
F

F.d. 418

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Jag håller helt med Dig, Dag och för seriositetens skull tycker jag man skall begränsa det till förstahandsuppgifter, dvs med parterna själva som "informationsbärare". Sedan är givetvis också andra välkomna att vara med och tycka. Jag var ytterst nära att få ett officiellt inlägg från FIAT:s generalagent i Uppsala för publicering här för lite sedan. De valde dock att avstå och istället hantera varje fall för sig. Fortsätt att tänka högt, Dag, det brukar bli bra. Hälsn/AndersW
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: "Nöjd" kund???

Håller med SuneAl att en husbil precis på samma sätt som ett hus kräver fortlöpande översyn. Däremot är jag mycket tveksam till att frånta husbilsleverantören totalansvaret för husbilen. Är det något fel på gasolspis, kyl eller toalett så måste ju leverantören åtgärda detta genom sitt kontaktnät. Börjar vi ta på oss den uppgiften så tror jag att vi är inne på en farlig och mycket tidsödande väg. Redan idag så delas ju bodelen och bildelen i de flesta fall vilket också måste vara fel. Ska vi som köpare behöva reda ut var resp. anvsarsområde går ? Vem tar hand bilen vid en trafikskada då både bildel och bodel skadats ? Nåja det går väl att läsa sig till i de italienska manualer som följer med och som vi bockat och bugat tagit emot. Hmmm.....
 
F

F.d. 2025

Guest
Sv: "Nöjd" kund???

Är det inte på det viset att säljaren av en ny husbil tar på sig totalansvaret för garantin på hela bilen? Så måste det väl vara.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: "Nöjd" kund???

Jo.. Själva garantin är nog inte det stora problemet. Jag känner en husbilsägare som blev slussad mellan bildelsansvarige och bodelens dito med föjande problem. Bildelsbatteriet blev urladdat och helt naturligt vände han sig till bildelsansvarige på en annan ort. "Detta problemet är nog relaterat till bodelen" blev svaret "Va ? Klart att bildelsbatteriet blir urladdat av bildelen" löd kontraordern på den andra orten ! Efter nogrannare undersökning så visade det sig att backkameran som var installerad av bodelsfolket var själva strömtjuven. Jag menar att den diskussionen ska husbilsleverantören klara ut med bildelens ansvarige utan att ägaren behöver komma i kläm.
 
Senast ändrad:
Toppen