Finns det någon vänlig själ som har monterat en PDQ Fart hållare på en Fiat Ducato 2003 2,8 JTD och kan ge mig några råd innan den åker i soptunnan!
Trodde in min enfald (enl. reklam o dyl.) att det i stort sett bara var att plugga in i kontakter när det är Can Bus system i bilen, men icke så, enligt PDQ är inte 2003
rna programmerade för fart hållare,
Alla lösa kablar skall monteras!
Problemet är att hitta alla anslutnings punkterna !
Har bara en instruktionsbok på Tyska, förstår inte ett smack!
5.1 Orange kabel till tändlage +15 (tändningslås)
5.2 Blå + blåvit kabel (tvinnad) Can Bus anslutning,
dessa skall inte monteras alls ! det finns en blå och blåvit som är ihop tvinnade, är det dessa som åsyftas för det finns ytterligare en blå kabel?
5.3 Lilla kabel till kopplings pedalens strömbrytare, detta löser jag nog på ett eller annat sätt.
5.4 Bruna kablar till broms pedalens strömbrytare, detta löser jag nog på ett eller annat sätt.
5.5 Blå kabel, anslutning till Hastighetssignal ??? finns några alternativ uppräknade men då måste jag köra och mäta, spänningen skall vara 1,5 till 24 volt, Hb:en är av regad och upp pallad,
5.5 Gul kabel ansluts till RPM Varvtalssignal ??? var hitta den?
Hoppas att någon kan hjälpa mig med förklaring eller bilder,
någon kanske kan en punkt och någon annan en annan,
Skall besikta nästa vecka och därefter ut och åka,
Tacksam för all hjälp jag kan få,
Lennart
Trodde in min enfald (enl. reklam o dyl.) att det i stort sett bara var att plugga in i kontakter när det är Can Bus system i bilen, men icke så, enligt PDQ är inte 2003
Alla lösa kablar skall monteras!
Problemet är att hitta alla anslutnings punkterna !
Har bara en instruktionsbok på Tyska, förstår inte ett smack!
5.1 Orange kabel till tändlage +15 (tändningslås)
5.2 Blå + blåvit kabel (tvinnad) Can Bus anslutning,
dessa skall inte monteras alls ! det finns en blå och blåvit som är ihop tvinnade, är det dessa som åsyftas för det finns ytterligare en blå kabel?
5.3 Lilla kabel till kopplings pedalens strömbrytare, detta löser jag nog på ett eller annat sätt.
5.4 Bruna kablar till broms pedalens strömbrytare, detta löser jag nog på ett eller annat sätt.
5.5 Blå kabel, anslutning till Hastighetssignal ??? finns några alternativ uppräknade men då måste jag köra och mäta, spänningen skall vara 1,5 till 24 volt, Hb:en är av regad och upp pallad,
5.5 Gul kabel ansluts till RPM Varvtalssignal ??? var hitta den?
Hoppas att någon kan hjälpa mig med förklaring eller bilder,
någon kanske kan en punkt och någon annan en annan,
Skall besikta nästa vecka och därefter ut och åka,
Tacksam för all hjälp jag kan få,
Lennart