• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

F

F.d. 25520

Guest
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Hej,

hade en Snipe på min förra Hb. Den första slutade fungera efter en månad, fick den utbytt på garanti. Nummer 2 fungerade perfekt. Dessa var dock inte Pro-modellen.

Till min nya Hb har jag monterat en Maxview Omnisat Wireless Seeker 85 cm. En helt annan kvalité. Mycket robust och busenkel att sköta. Har dessutom dubbla-LNB för mottagning av olika program samtidigt. Tio förvalda sateliter och annat lull-lull. Parabolen har även möjlighet att skeva. 3 års garanti.

Inköpt via nätet i Holland för 1 799 Euro.

Bengt
 
Senast redigerad av en moderator:
E

Ekorre

Guest
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Är det någon mer som har bra erfarenhet av snipe pro, vi skall montera en nästa vecka är det tänkt.
 

Hjulstugan

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1594
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Vi har snipe PRO nummer två nu. Den är svenskköpt och leverans av LTC i Helsingborg. Den första fungerade några gånger så vred den på sig och ville inte upp alls. LTC var trevliga. De skickade en fraktlapp. Jag lyftet antennen av bilen och något fraktföretag hämtade den. Fick en ny. Vid några tillfällen, medan vi tittade på tv, bara vred antennen på sig lite. Signalen försvann. Av och på med antennen. Funkade igen. Detta har hänt några gånger. I kväll på själva Valborgsafton rörde antennen sig sig igen. Nu den bara svänger runt och runt. Hittar inget signal. Är ganska trött på Snipe PRO. Med den erfarenhet jag har så rekommenderar jag inte denna antennen. Har haft två Oysteranläggningar tidigare. De fungerade toppen. Lite snålhet och gillandet av storleken gjorde att det blev en Snipe PRO. Aldrig mer!
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Låter som om GPSsignalen är svag.
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Fick ett tips ang denna uppförelse, när parabolen hittat sin plats, slå av strömmen. Då rör den inte sig
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Jag gör alltid på detta sättet. När parabolen hittat stänger jag av strömmen, funkar klockrent, är väldigt nöjd, hittills. Bilden från Stenåsa camping vid allvaret på Öland 30/4. Blåste småj...ar och regnade.

WIN_20150430_174127.JPG
 

anderser

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
2588
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Hej alla! Köpte en Snipe Pro till semestern förra året, fungerade en månad sedan var det stopp. Fick montera ner den och det visade sig att den var full av vatten. Fick skickas till Frankrike för analys !! Det tog 2 månader att få tillbaka den, fick då en ny eftersom den gamla inte fungerade. Monterade nr 2 för ca 1 månad sedan, fick nu plocka ner den också. Den verkar vara full med vatten den också. Denna har jag inte kört i regn ens. Verkar inget bra, sämsta investering jag har gjort. Tyvärr köpte jag den på Satellit Proffsen i Göteborg vilket jag inte kan rekommendera.
 

skogge

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kalix
HBK-Nr
13233
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Har använt Snipe Pro i ett år och den har fungerat bra uppifrån Lofoten ner till Kroatien. CanalDigital kunde ses ner till Prag, sedan blev det andra satelliter.
 

skogge

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kalix
HBK-Nr
13233
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Det är PRO Max jag har som ska motsvara 80cm vilket behövs uppe i norr där jag bor. Den klarar dessutom elevation ner till 5 grader.
 
Senast ändrad:

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Hej alla! Köpte en Snipe Pro till semestern förra året, fungerade en månad sedan var det stopp. Fick montera ner den och det visade sig att den var full av vatten. Fick skickas till Frankrike för analys !! Det tog 2 månader att få tillbaka den, fick då en ny eftersom den gamla inte fungerade. Monterade nr 2 för ca 1 månad sedan, fick nu plocka ner den också. Den verkar vara full med vatten den också. Denna har jag inte kört i regn ens. Verkar inget bra, sämsta investering jag har gjort. Tyvärr köpte jag den på Satellit Proffsen i Göteborg vilket jag inte kan rekommendera.

Köpte också min tidigt förra säsongen (står ej Pro på den), gick problemfritt till nu i våras (lagom till garantin gått ut) sen började den få spel och gick ner i taket och allt möjligt, så tog ner den och precis som du råkat ut för var halsen med motor och lägessensorer full i vatten, det mesta börjat rosta där inne, tömde ur allt vatten och körde el rengöring samt smörja på allt och borrade ett hål i plastplattan vid motorn så han ska tömma sig när jag sätter den i home läge. Men tycker den också blivit kinkigare, får nästan aldrig lock på Thor utan Sirius som oftast gäller. Känner likadant för investeringen som du gör, aldrig mer... När jag tröttnat på denna (som är snart) så blir det en riktigt anläggning..
 
Senast ändrad:

skogge

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kalix
HBK-Nr
13233
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Kan dessutom tipsa om appen SatelliteLocator som med hjälp av kameran i telefonen visar var den önskade satelliten befinner sig på himlavalvet. Bara att rikta mot horisonten.

Bra att ha så inte satelliten gömmer sig bakom ett träd. Gratis dessutom :) och funkar perfekt i min Ajfån 6. Finns nog till robottelefoner oxo.
 

Bumse

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Nån som vet om man kan koppla två TVapparater till en Snipe PRO. Hur gör man?
Tips mottages gärna.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.611
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Nån som vet om man kan koppla två TVapparater till en Snipe PRO. Hur gör man?
Tips mottages gärna.

Det finns flera sätt:
Snipe PRO 2 finns med 2 utgångar, LTC art nr 1996. Dvs en kabel till varje mottagare.

Snipe Pro med 1 utgång kan anslutas till en TV med inbyggd sat mottagare eller till en separat mottagare. Med en separat mottagare så kan signalen lätt delas till flera olika TV apparater. Hälsar Björn
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

En kan med en del begrensninger benytte flere tunere mot samme lnb, men det forutsetter at en kun benytter kanaler med samme polarisering så det anbefales ikke.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Någon som har erfarenhet av Snipe Pro

Hhej min snipe pro max vill inte gå upp, nåon som har tpps? Är på resa mot Piteå, finns det någon reparatör längs E4?
Mvh kejo
 
Toppen