Tommy Dynér
FD HBK Medlem
Läser i dagens SvD om Waze som har 47 miljoner användare, undrar om någon utav dessa finns i HBK?
IT-jättar i dragkamp om Waze | Digitalt | SvD
IT-jättar i dragkamp om Waze | Digitalt | SvD
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag använder Waze ganska ofta.
Varnar både för olyckor och trafikstopp polis mm.
Användarna lägger själv in varningar som sen delas ut.
Jag använder Waze på min Ipad när jag är ute och kör med husbilen. Navigerar ungefär lika mycket rätt som andra appar. Jag tycker att den är väldigt bra för trafikinformationen och kul med den sociala interaktionen. Jag skapade en grupp som heter Husbilsklubben. Tanken min var att dom som vill kan gå med där så kan vi HBKare hitta varandra. Har inte gjort nån reklam för gruppen så just nu är jag ganska ensam men alla är välkomna. Jag använder samma användarnamn där som i HBK, dvs Hqhusbil.
Jag är ju lite tekniknördig så jag kör ofta flera GPSer, mest för att det är kul. Då kan man ju konstatera att dom ofta ger olika förslag på vägval. Vilken som är bäst beror ju dels på hur man ställer in dom och dels på tycke och smak hos mig.Det finns ju ingen absolut sanning om hur man tar sig från A till B.
Jag använder Waze på min Ipad när jag är ute och kör med husbilen. Navigerar ungefär lika mycket rätt som andra appar. Jag tycker att den är väldigt bra för trafikinformationen och kul med den sociala interaktionen. Jag skapade en grupp som heter Husbilsklubben. Tanken min var att dom som vill kan gå med där så kan vi HBKare hitta varandra. Har inte gjort nån reklam för gruppen så just nu är jag ganska ensam men alla är välkomna. Jag använder samma användarnamn där som i HBK, dvs Hqhusbil.
Jag är ju lite tekniknördig så jag kör ofta flera GPSer, mest för att det är kul. Då kan man ju konstatera att dom ofta ger olika förslag på vägval. Vilken som är bäst beror ju dels på hur man ställer in dom och dels på tycke och smak hos mig.Det finns ju ingen absolut sanning om hur man tar sig från A till B.
Hej
Gå in på mitt waze
Gå sen in på grupper, uppe i vänster hörna finn en sök,
Om du söker på husbilsklubben.se så finn den
Ulla, nu ser det lite annorlunda ut på min iPhone, men jag går in på "Mitt Waze", sedan går jag in på "grupper", som i mitt fall är en "rullsida". När jag kommer in där så kommer det upp ett antal grupper i närområdet.
Klickar på symbolen för sökning, skriver in Husbilsklubben, trycker search och upp kommer "no results".
Troligen gör jag fel, men vad..?
Prova med Husbilsklubben.se