• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nästan 100 på att det blir en Niesmann

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025
Att ni bara orkar läsa mina trådar där jag virrar runt i husbilsvärlden.

Nu har vi i alla fall bestämt oss (eller jag har bestämt oss) för att det blir en N+B flair 8000.
Antingen en i Tyskland som ser fin ut eller Knuts.
Kontakt är tagen med båda ägarna så vi får se vartåt det lutar de närmaste dagarna

Sv: Nästan 100 på att det blir en Niesmann

Jag förstår hur ni har det just nu, lite förväntan & lite spänning. Det sätter ju lite extra krydda på tillvaron. Själv skall jag ner till Holland & göra affär på en EuraMobil första veckan i februari.

Bennie

Va kul! Holland är härligt - vi seglade dit förra sommaren och längtar tillbaka.

Bestliner - tycker det bästa är att ta vara på all erfarenhet som finns här när det gäller kvalitet och så. Hur det är att leva på liten yta vet vi efter 25 år i båt. Och hur det är att köra stooora bilar vet jag efter mina hippie-år på 70-talet när vi for land och rike runt i inredda varubussar och stadsbussar.

ja man blir ju onekligen lite snurrig av alla turer ni gör men det finn fler märken än de ni klämt o luktat på ingen nämnd o ingen glömd ! kanske bra o ta ett varv till ? hursomhelst så önskar jag er lycka till ! :rolleyes:

Som eier av Flair gjennom litt over 15 år har jeg funnet at det i praksis blir rimelig, en får ikke lyst til å bytte til ny bil om en ikke bytter til ny Flair. Nå er dagens Arto i praksis en Flair på Fiat ALKO.

Har nu givit kontroll och hemtagning av husbil i uppdrag till en firma som sköter detta.
Det blev en Niesmann+Bischoff Flair 8000iL från 2010. Den har gått 3500mil och ser fin ut.
Firman kommer att kolla den med en bilmek och en husbilkille så att allt fungerar till belåtenhet.
Hoppas att vi kommer att trivas med den. Det ser i alla fall lockande ut att sitta här och dricka vin i vår

Bilagor

• $_57.JPG
    $_57.JPG
    221,3 KB · Visningar: 26

Har fått bekymrade svar angående hur det går med vikten på denna välutrustade bil. Har inte brytt mig särskilt mycket om det då den är klassad till 6700kg jmf det normala 6000kg. Borde alltså vara en del lastvikt att hämta hem där.
Hur hade du det på din Flair Knut? Du hade ju en massa extrautrustning. Var det knapert med lastvikten?

Hur stor är lastvikten enligt säljaren?
//Lars

Tillbaka
Toppen