• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nästa generations mobila bredband - 4G är här.

I

Ice-Man

Guest
Har några veckor haft ett 4G-abonnemang som jag testat av lite här och där. 4G-nätet är ju bara utbyggt i de 3 storstadsregionerna än så länge, men utbyggnaden går i en rasande fart.

Körde förra veckan bredbandskollen.se på några platser i Malmö och jag kan lova att det var en högst angenäm upplevelse. Anslutningen gav runt 72Mbit ner och 28Mbit upp med en svarstid på runt 28ms - alltså betydligt snabbare än de flesta fasta anslutningar i hemmet, och förmodligen snabbare än de flesta egentligen behöver.

Där 4G-nät saknas går modemet över i 3G-nätet, och skulle även det saknas så går den ner på 2G, givetvis med de gällande hastigheterna i respektive nät.

Visst har det pratats om hastigheter uppemot 80Mbit, men vis av erfarenhet var det ju inget man blev imponerad över då det i verkligheten brukar betyda väsentligt lägre hastigheter.

Nu väntar jag bara på support för 4G-modemet i Dovadon som ju är på gång...
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Nästa generations mobila bredband - 4G är här.

Mycket intressant. :rolleyes:
Det blir ett bra tillfälle för mig vilket är ungefär 95% stationära i Århus.
Andra kommer att dröja många år innan det har ett samlat värde för husbiler.
Så mycket jag tror inte så många går till städerna för att få snabbare Internet.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Nästa generations mobila bredband - 4G är här.

Vet ej hur utbyggnadsplanerna ser ut i Danmark och övriga länder, men i Sverige går det i alla fall i en rasande fart: Snabb utbyggnad av 4g - IDG.se

Jag kör f.n. "det svarta fåret", bl.a. på grund av att de inte har trafiktak på sitt abonnemang. Ett litet 4G-test med alla operatörer finns här: De har snabbast 4g - IDG.se
 
Toppen