• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

När olyckan är framme!

H

hianders

Guest
Man kan halka inomhus!

I lördags e m skulle vi på en tillställning i Bygdegården i vår by Korskrogen. Vinterkängor på men inga broddar då det inte var isigt, "bara" snö på vägen. När jag kom in i lokalen torkade jag av fötterna på en matta och skulle sen hänga av mig kläderna. När jag klév ut på golvet halkade jag och for i golvet och tog mot mig med vänsterhanden. Fick hjälp att komma upp men var lite chockad. På kvällen svullnade handen upp och trots is och elastisk binda så blev det värre under natten så på sönd fm åkte vi till akuten i Avesta och efter röntgen konstaterades en fraktur på vänster hand. Gipsskena i fyra (!!!!) veckor nu så det blir minimalt med julstök i år. Ont gör det men hade ju tur i oturen att det var vänster hand och att ytorna på brottet ligger fint f ö så jag slipper op. Man fyra veckor!!!

Mina vinterkängor har en konstig blandning av gummi/plast så kommer det snö under så fastnar det och det blir snorhalt när man går på golv, oavsett underlag. Är det dessutom kyligt ute så blir sulorna stenhårda. Så, riktiga vinterkängor med gummisula och broddar f r o m nu.

Tack och lov får vi ha kvar akuten i Avesta trots diskussioner i media om dess vara eller inte vara. Folk åker ju hit från Fagersta/Norberg, Hedemora m fl ställen. Snabbt och effektivt mottagande. Tog totalt 2,5 timme inkl gipsning.

Vi som är i "reparationsåldern" (bra uttryck Ami), ta det lugnt och försiktigt i vinter, både inom- och utomhus!

Kramar från en stukad fru hianders/Inger
 

Bilagor

  • Bild0297.jpg
    Bild0297.jpg
    351,2 KB · Visningar: 7

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Sv: När olyckan är framme!

Oj då Inger vilken olycka du varit med om. Sköt nu om dig. Hoppas du kan skriva på datorn så att du kan vara med på Melodikrysset.
Hej från Elvy
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: När olyckan är framme!

Inte kul att gå gipsad men det goda det medför är att du får en lugn julhelg utan allt för mycket stök med städning mm. Jag köpte broddar i går. LÄste på HBK, företagssidan om något nytt o köpte dem i går. Testade idag när jag var ute med grannens hund o det verkar vara bra. Verkligen värt priset om de håller vad tilverkaren lovar.
Krya på dig o ha en fin julhelg.
PS dessa broddar hade förståss inte hjälp dig inomhus.
Anne-Louise o Johnny
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: När olyckan är framme!

Ajajaj det händer så fort .
Jag har ju fixat rabatt på broddar till HBKare och dom är bra för dom är flexibla i botten så man kan gå in med dom , med undantag mjuka trägolv .
Jag har dom monterade på mina kängor och dom är riktigt bra även frun skall ha så det är bara vofsegull som får springa och slira nu .
Ta det nu lugnt och krya på dej och se till att bli servad och uppassad på bästa sätt :)

Länk till broddarna
http://www.husbilsklubben.se/forums/t75429/
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: När olyckan är framme!

Tack snälla Ann-Louise och Bengt-Åke för tipset om broddarna. Har genast beställt och de kommer att sitta på hela tiden.

Tack igen!!

Inger/fru hianders

PS Elvy - jag tränar redan med mina nu blågrå-färgade fingrar att skriva lite även med vänster hand. I övrigt skall jag hålla mig lugn och ha arnen i högläge. Men krysset fixar jag nog med en hand :) DS
 

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: När olyckan är framme!

Du klarar det säkert Inger, kör med Hasse och tänk på att "det är bättre med lite skit i hörnorna än ett rent helvete", man behöver inte vara duktig hela tiden bara för att det lackar mot jul! Krysset fixar du ändå, men var för katten rädd om dig!

Kramar/Ami
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: När olyckan är framme!

Har en jämngammal tjejkompis. Fick henne att börja träna. Efter ett år hade hennes biologiska ålder minskat med 11 år, hennes kroppsfett hade minskat med 60% och BENMASSAN hade ökat med 200 gr!!

Kanske nåt att fundera på när nyårslöften skall dryftas. Nu menar jag inte trådskaparen utan bara i största allmänhet.


mvh/
marunga
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: När olyckan är framme!

Hej Inger
Gamla "GUMMOR" ska ha Hjälm och handledskydda.
Det var tur att du klara höften,lårbenet sitter illa till vid halkolyckor.
Nu slipper du iallafall skott snö på ett tag,så se lite +. på eländet.
Ha det .
Vi drar till Mora den 26.
/Vidhem
 
Toppen