• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Näbbgädda

Dalek

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1524
Medlemskap
2024
Nu när solen värmer vattnet och maneterna är på väg in, är det dax för nästa stora happening på västkusten. I Maj kommer i regel Horngäddan in till våra kuster, den är lite av en favvo när det gäller spö fångad fisk. Man ser att det finns fisk i området när dem är uppe vid ytan(kok). Dem simmar i cirklar och visar hela ryggen, det är en häftig syn. Jag känner mig ganska kaxig när det gäller detta med fiske, men mitt självförtroende hänger kvar från förra året som var ett lyckat år. Än så länge visar sig inte lyckan, men man får ingen fisk på land. Nu är det öring som gäller men den långa med näbben är snart här. Vi får avvakta tills någon får något, jag väntar med spänning. Känner mig som en fågelskådare, sitter och väntar på ett telefon samtal om en sort någonstans. Jag åker några mil för denna fisk, men vi är inte där ännu. SKIT FISKE alla
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Näbbgädda

var på ön i Limhamn igår och drog 23 horngäddor 1 öring 1 skrubba, en riktig toppendag. Nästa helg startar man röken, ska röka horngädda för första gången. få se om det kan bli gott.
 
Toppen