• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myten om husbilsfolket

leifn

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Hittade just en insändare i Skaraborgs Allehanda, som tillför ytterligare en myt om oss husbilsåkare, nu är vi även rika;

”Eller är det så att rika husbilsägare ska ha de bästa vyerna utanför fönstret till förfång för skattebetalande kommuninnevånare och att de alldagliga husvagnscamparna får hålla sig borta?”


…. men för mig låter det där mera som avundsjuka än något annat.

Tommy
Verkar vara en husvagnsägare.?
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Vi har inte ett statiskt beteende med husbilen. Det hela styrs av var vi är på väg och hur långt vi ska köra. En resa till Kroatien kräver mer burkskinka och bullens korv vid snabbstopp. Väl framme så är det i princip restaurang besök varje dag. Vi kör även en del i Sverige och Norge när det är möjligt. Vi börjar tidigt på året och kör ofta fram till jul. Att finna en öppen restaurang under lågsäsong kan vara svårt, därför blir det en del hemlagat. Jag trivs inte på stora stallplatser s.k. asfaltsdjungler eller stora grusplaner i anslutning till småbåtshamnen. Ser inte tjusningen i att klämma ihop rader med husbilar och en ganska omysig miljö. Som tur är så är vi olika med olika behov.
 
Senast ändrad:

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Hittade just en insändare i Skaraborgs Allehanda, som tillför ytterligare en myt om oss husbilsåkare, nu är vi även rika;

”Eller är det så att rika husbilsägare ska ha de bästa vyerna utanför fönstret till förfång för skattebetalande kommuninnevånare och att de alldagliga husvagnscamparna får hålla sig borta?”


…. men för mig låter det där mera som avundsjuka än något annat.

Tommy
Visst är vi rika ,oftast på upplevelser och fina miljöer och det kan ingen stadsbo ta det ifrån oss!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
.....”Eller är det så att rika husbilsägare ska ha de bästa vyerna utanför fönstret till förfång för skattebetalande kommuninnevånare och att de alldagliga husvagnscamparna får hålla sig borta?”.....

Jag ser faktiskt framför mig hur dom kan lösa det praktiska om det nu skall bli som Herr Fördom i insändaren är rädd för :

- Man får som husbilsbesökare fylla i en inkomst och förmögenhetsdeklaration innan man kör in på ställplatsen. Är man sen att bli klassad som "rik" så får man ta av dom bästa platserna med bäst utsikt. För övriga vanliga normalbemedlade husbilssvennar blir det till att ta dom andra platserna.

- För att hålla just bara dom alldagliga husvagnscamparna borta får man ta till andra metoder. Jag ser framför mig någon typ av förbudsskylt med en överkryssad husvagn och ett lätt överviktigt par iklädda likadana träningsoveraller på.
 
Toppen