• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Myggnät.

ajalg

FD HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
11816
Medlemskap
2022
Är det någon som vet om det går att sätta på myggnät vid dörren på en Adria Twin 2011 5,99m.
Dessa finns monterade på de nya bilarna.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: Myggnät.

Hej ajalg!
Vi har eftermonterat vårt myggnät på vår Sprinter med högt tak (helt ny produkt) i efterhand och sett att att det fanns gott om myggnätsalternativ för Fiat (bl.a. din Adria). Surfa gärna på Reimo.de och kolla måtten om du vill beställa hem. Det är mycket viktigt att måtten stämmer! Om du är osäker, be någon att hjälpa dig, kanske där du köpte din husbil. Jag surfade mig fram till vårt myggnät med bl.a. en hel del mejl direkt till tillverkaren (Horrex) som inte säljer till privatpersoner...

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Vet inte hur det är med Adria twin, men Pössl måste man flytta in köksmodulen någon cm för att få plats, på dom som inte har myggdörren fabriksmonterad.

Ganska mycket jobb.

F

F.d. 29603

Guest

Det finns ju också de enklare myggnäten utan kassett, de bygger inte lika mycket men är heller inte lika smidiga som kassettvarianten.

F

Fredrik-s

Guest

Kolla med Waeco, de har kitt till de nyare Fiat Dukato
Dometic FlyTec FT 100 heter den.

Toppen