• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Multiverktyg" är vi det?

F

F.d. 11514

Guest
Hej alla damer!
Jag vill bara upplysa er om att vi blir kallade "multiverktyg". Att det blir "hälften så dyrt och dubbelt så roligt" om vi inte följer med! Samt att det är bra att vi följer med så att vi kan ta disken. Dessa påståenden hittade Jag i tråden "Överlast" Under markisen.
Jag blir beklämd av att läsa sån skit, har vi inte alla lika värd?
Siv.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Tycker inte att det är humor att kalla sin fru eller sambo för multiverktyg,min sambo är tillsammans med mina barn det finaste jag har och jag skulle aldrig drömma om att kalla henne för det.
Men smaken är ju olika.

Jag är säker på att din och min fru inte är "multiverktyg" men det finns ju många andra! Jag har aldrig hört ordet "multiverktyg" tidigare men roligt var det.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Hej alla damer!
Jag vill bara upplysa er om att vi blir kallade "multiverktyg". Att det blir "hälften så dyrt och dubbelt så roligt" om vi inte följer med! Samt att det är bra att vi följer med så att vi kan ta disken. Dessa påståenden hittade Jag i tråden "Överlast" Under markisen.
Jag blir beklämd av att läsa sån skit, har vi inte alla lika värd?
Siv.


Jag har även hört GPS = Gumman På Sätet ;) .

Sen är det väl lite så om man skriver en sak på skämt men skulle jag skriva något nerlåtande och skulle stå för det så finge jag nog fa* för det .
Sen att kvinnor har ofta bättre simultanförmåga än herrar är väl inte att förakta .

Om det är så att du får ta disken så är det alltid jag som får tömma toan men det är skitsamma för mej ;) :)
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Tar det från den humoristiska sidan.
Finns värre jobb än diska vilket vi turas om med.
Den som lagat mat behöver inte diska, så löser vi det oftast hos oss....
Däremot är hantering av toaletten "hans" jobb, liksom mitt är byta säkring, byta vattenslang till handfat eller läsa manualer.
Ler stort och lägger inga värderingar i det?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55256

Guest
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Jag som varit med länge här på sajten vill nog göra en liten utläggning i detta ämne. Kommer inte riktigt ihåg när det började men det var så att "multiverktyget" från början var en hyllning till våra kära hustrur/sambor. Vi ansåg att det var nästan omöjligt att klara husbilslivet utan den hjälp och stöttning en person som i alla lägen var klippan vi lutade oss mot. Kartläsare/backkamera/chaufför/översättare/ekonom/kocka/inköpare/ vad kan man kalla en sån pärla om inte "multiverktyg" i ordets allra bästa mening.
Ove.G :music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Kartläsare/backkamera/chaufför/översättare/ekonom/kocka/inköpare/ vad kan man kalla en sån pärla om inte "multiverktyg" i ordets allra bästa mening.
Ove.G :music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:

Nja, chaufför vill jag nog undanta, mitt "multiverktyg" har nämligen inget körkort.
 
F

F.d. 55306

Guest
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Önskar att jag själv vore ett multiverktyg istället för att ha tummen lite på insidan i handen. Skulle inte alls vara illa om jag vore så funtad att min kära medvandrerska kallade mig för multiverktyg. Skulle ta det för vad det vore! Ett erkännande i all vänskaplighet! :D

Hälsn. från S-E i E-tuna
 
B

Båtis

Guest
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Jag skulle nog säga att jag tar det som en komplimang...att kunna allt. Det är inte alla förunnat att "kunna allt" men jag känner mig uppskattad om min man skulle kalla mig "sitt multiverktyg".... då behöver han mig.:D Ska man då se till vad vi "multiverktyg" gör så är det ju som Ove.G säger en hel del. Så alla ni kvinnor som kallas "multiverktyget" känn er hedrade i stället.
:mcride: Maggan :music-icon:
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Har själv ett multiverktyg en "Letherman PS2" utan denna skulle jag inte klara en dag (framför allt inte husbilslivet)!

Efter att skrivit en uppsats om den på en svenskakurs (valfritt ämne) så sa handledarn att hon skulle nog köpa en dylig tingest för hon förstod att det var en bra grej.

Multiverktyg får nog ses som något mycket bra, en ovärderlig livs vän som är svår att klara sig utan (speciellt om man har problem med finmotoriken som jag). Multiverktyget gör helt enkelt livet lättare, roligare och enklare (detta passar ju även in på frugan). Så se det possitivt även om en del gubbar har humor, men jag har hört att på en del trräffar där bara kvinnor deltager så finns en och annan humor beskrivning på oss män också....!

Ha en bra kväll //Torbjörn :)
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Håller med engham!

Inte så trevligt att läsa sådant på HBK forum. Kan anses av visa som rolig humor men för andra djupt kränkande!

Med många medlemmar i klubben, så kommer tyvärr spontana och oöverlagda inlägg in på forumet.

Bara att hoppas att vi skrivare väljer våra ord, så att klubben kan vara en klubb för husbilsrelaterade frågor, utan att värdera vare sig kön, husbilens storlek och monitära värde utan en klubb, för de som gillar husbilar och husbilsliv och vill tala om det.

Roadglider
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Kan bara säga att man blir inte direkt övertygad att bli medlem i denna klubb, när man ser sådant här. Förb... lågt, det är inte humor.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Om han tycker att det är så, så är det upptill honom. Men jag har min bestämda åsikt om detta, och visst det står alla fritt att ha sin åsikt. Men det som är väsentligt i sammanhanget är att en person inledde tråden med att uttrycka missnöje och jag stödjer det till 100 %.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Det är konstigt att det skall bli käbbel om allt. Inte konstigt att världen ser ut som den gör!

Om det nu finns människor som är helt humorbefriade så kan dom väl visa lite tolerans och låta humoristerna hållas. Utan humor skulle livet bli dötrist!
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Hej!
Multiverktyget i vår bil är den som för tillfället åker i högerstolen,skit samma vem det är.
Anders.B
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Om han tycker att det är så, så är det upptill honom. Men jag har min bestämda åsikt om detta, och visst det står alla fritt att ha sin åsikt. Men det som är väsentligt i sammanhanget är att en person inledde tråden med att uttrycka missnöje och jag stödjer det till 100 %.

Hm jag för min del tror att trådskaparen missuppfattat ordet "multiverktyg" Många med mig har begripit att ordet är ett sätt för mannen att visa hustrun (sambo) uppskattning med en glimt i ögat. :D
En annan sak undra hur det känns att vara humorbefriad, tänk att inte få skratta :swoon:

Gurra
 
Toppen