KulanKalle
HBK Medlem
Hej, ska till och montera en smart living fläkt från LTC, fungerar det med något av biltemas eller byggmax Ms-polymer lim/tätning. Har ingen annan firma i närheten som har typ tec 7 eller dekaseal tyvärr.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har inte trä runt om i hålet, så limmar den nog helst med skruvar som håller den på plats utan reglar. Borde inte det funka?Hejsan bara en fundering även om den skall sitta fast rejält, skall du verkligen limma fast den på taket och inte använda Butyltätning som håller sig seg och tätande länge men ändå går att demontera ramen om man skulle behöva.
Den har ju gott om skruvhål och använder du dem så är det viktigt att du har en träram mellan ytter plåten/glasfibern och innertaket som räcker ut till skruvhålen, så skruvarna drar rejält och det blir stadigt. Du kanske inte vill skruva i taket och då behövs det lim, Jag tror att Biltema's polymer är rätt skapligt, ta gärna den som torkar lite långsammare i så fall så det finns lite bättre tid för finliret.
Väljer du Butyltätning så skall du absolut inte handla den från det "blåa" varuhuset utan något fint märke, Bostik funkar bra.
Jag tänkte på polymerlim. Ett annat som är helt ok. och funnits jättelänge är Casco Marin & Teknik om det går att få tag i hemikring.
M.v.h. JANKRO.
PeterK var tre minuter snabbare.
Njae, en sådan lucka likväl som kusinen MaxxFan som man normalt ofta kör med öppen, ev. även med fläkten på under färd, borde nog sitta stadigare än "bara" i yttertaket särskilt om det är alu.plåt men även glasfiber så inte yttertaket lossnar från isoleringen av påfrestningen av vind och kastvindar när man kör och möter långtradare m.m.Jag har inte trä runt om i hålet, så limmar den nog helst med skruvar som håller den på plats utan reglar. Borde inte det funka?
Om man har en "nyare" bil där man tagit bort träreglar i karossen, kanske denna typ eller liknande är lämpligare - för att bibehålla det "träfria"?
Brädor i returplast | Jansson & Partner
Underhållsfria brädor tillverkade av returplast och finns i färgerna brunt och grått. Det går alldeles utmärkt att borra såga och skruva i...www.janssonpartner.se