• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MS Autoroute 2008

F

F.d. 839

Guest
Sv: MS Autoroute 2008

Rollerteam,

Autoroute 2008 ? Finns den överhuvudtagit ?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest
Sv: MS Autoroute 2008

Rollerteam,

Troligen så är det inbördes konflikter i Micro$oft, vad jag har fått info på att det inte kommer att bli en nyare Autoroute efter 2007. På den site som du uppgav kan jag inte hitta något som pekar på att Autoroute 2008 skulle vara på väg. Ingen skulle bli gladare än jag för jag trivs med programmet på min bärbar.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: MS Autoroute 2008

Hej

Skulle åxå gärna se en AR 2008 på marknaden.
Är det nå´n som vet om man kan uppdatera kartmaterialet i en AR 2007?

Kåre
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.605
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: MS Autoroute 2008

Hej. På det här forumet från andra sidan Atlanten finns en test av A.R.2008 för deras marknad, med förändringar, uppgraderingar m.m. Rätt långt ner finns det en gissning om tillägg och förändringar i den Europeiska varianten, men inga klara uppgifter om eller ev. när den kommer.
GpsPasSion Forums - What's new in Microsoft Streets & Trips 2008

M.V.H. JANKRO
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: MS Autoroute 2008

Jankro...tackar o bugar, visste väl att jag sett/hört nått om -08 versionen...sen när o om den kommer hit är en annan sak tydligen.

Mvh
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: MS Autoroute 2008

Testet av AR2008 som nämns här ovan är från 20:e augusti. Oroväckande att det inte dykt upp något här än.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: MS Autoroute 2008

Jankro,

Micro$oft Streets & Trips är inte detsamma som Autoroute 2008, det är två skilda program.
 
Senast redigerad av en moderator:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.605
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: MS Autoroute 2008

Hej, jag vet att det inte är riktigt detsamma, men när han skriver om den europiska varianten han inte har testat så skriver han om Autoroute 2008. Streets och Trips finns väl inte i europeisk variant?

M.V.H. JANKRO
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: MS Autoroute 2008

Jankro,

Jag hoppas innerligen att du har rätt och Micro$oft kommer med en ny version av Autoroute 2008, ingen skulle bli gladare än jag .. men betvivlar det i högsta grad ;)
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: MS Autoroute 2008

Jag har för mig att jag läst någonstans att Microsoft klagat på att
kartmaterialet blivit för dyrt och därför kommer ingen uppdatering.
Kanske ett ställningskrig mellan de två giganterna.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: MS Autoroute 2008

Peter,

Det är exakt samma jag har läst men kommer inte ihåg vart :(
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.605
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: MS Autoroute 2008

Jankro,

Jag hoppas innerligen att du har rätt och Micro$oft kommer med en ny version av Autoroute 2008, ingen skulle bli gladare än jag .. men betvivlar det i högsta grad ;)
Hej Belgien 1, jag tvivlar tyvärr lika mycket som du på att det kommer en 2008. Jag har suttit med fingret beredd att trycka på beställning av 2007 flera gånger men avstått och väntat ett tag till. Det verkar lite mossigt att köpa ett så "gammalt" kartmatrial eftersom de fortfarande tar fullpris i butikerna. Det är väl förmodlingen massförsäljningen av vanliga små GPSér och att de flesta bilister inte har en instrumentbräda i storlek av en halv fotbollsplan som håller ner försäljningen av datorkartprogram, och det i sin tur gör att det kanske inte lönar sig för M.S. att köpa dyrt kartmatrial för Europa.(OBS. detta var en ren gissning från min sida.)

Jag väntar nog ett tag till men sen jag ger upp m.v.h. JANKRO.

Ps. Michael Johansson hur går det med ditt andra kartprogram som du slogs med förra veckan.
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: MS Autoroute 2008

Jodå, det fungerar. Jag tror att jag fått ordning på egenimporterade listor med POI. De hade en tendens att försvinna nästa gång jag startade programmet och gick inte att ladda in igen. De verkar som om källfilen, i mitt fall en Excelfil, måste ligga i en speciell katalog för att kunna importeras.

Däremot måste jag varje gång jag startar navigationsprogrammet välja att ha norr uppåt. Programmet kommer inte ihåg det till nästa gång. Eller är det bara jag som vill ha det så (och är felaktigt enveten)?

Hur som helst, programmet hittade i alla fall till Bilprovningen 2,5 mil bort. Alltid något!
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.605
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: MS Autoroute 2008

Bilprovningen! Toppen, en bra början. Då återstår väl bara att kolla om det vet att Öresundsbron existerar ( jag tror jag har läst om problem med det, kanske en äldre variant) och sedan glida iväg över vidderna.

Ha det bra, JANKRO
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.605
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: MS Autoroute 2008

Ber om ursäkt Åke. Michael Johansson och jag halkade in på PC Navigator 7 från mapfactor utan att jag nämnde det vid namn. Han testade det för en vecka sedan och det var mycket som strulade i början.

Sorry m.v.h. JANKRO
 
Senast ändrad:
F

F.d. 11779

Guest
Sv: MS Autoroute 2008

Hej!

Jag som nog många andra sitter och "tjuvlyssnar" på era inlägg, synd att ni får göra misstagen och vi får dra nytta av dem... kanske man kan bjuda tillbaka nån gång... !
Jag har nyss köpt en bärbar dator och vill också ha ett navigeringsprogram till den, så man glider runt lite o kollar vad som är köpvärt...
Mvh // Frank.:)
 
Toppen