Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tak for det, jeg kan se at jeg har en spænding på 15,92 v og din er på 27,54 v har det nogen betydning, undskyld hvis jeg spørge lidt dumtHar også 75/15 og ligner, når den er fuldt lastet.
Visa bilaga 234491
Så forstår jeg det, og tak for svar PeterHvis din spænding fra panelet er lav.
Aflastet skal den være 21-23V på et 12V panel, og ladet ca. 18V ind i regulatoren. Måske var det værre med sol, som skygge eller sen eftermiddag, når du læste din regulator.
Min panel ger 27,6 V obelastad och 23,4 v vid max driftspänning. Att din visar annorlunda beror säkert på att det var molnigt, mörkt när du läste av.Tak for det, jeg kan se at jeg har en spænding på 15,92 v og din er på 27,54 v har det nogen betydning, undskyld hvis jeg spørge lidt dumt
Tak, jeg vil aflæse den i bedre vejr, skal jeg tænde for noget forbrug for at se hvad den giverMit panel giver 27,6 V ubelastet og 23,4 V ved maksimal driftsspænding. At dit viser sig anderledes, skyldes nok, at det var overskyet, mørkt, når du læste.