• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Movie Player

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Hej
Har laddat ner några filmer till min iPad. Får inget ljud. Någon som vet varför?
Lennart
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Movie Player

Du har två ljudinställningar, en för appen/filmen och en grundinställning.
Grundinställningen på sidan och en när du sveper från botten av skärmen.

image.png
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Movie Player

När jag reglerar ljudet från sidan så rör sig ljudinställningen där jag sveper. Fverkar ont vara det?
Lennart
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: Movie Player

Vilken app använder du till att spela upp filmen?
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: Movie Player

Fungerar det som det ska om du tex går in på youtube och kör ett videoklipp där?
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Movie Player

Inte nån Apple-kille, men skulle nog tro att din iPad inte har stöd för vissa ljudformat som AC3 och DTS t.e.x.

En film består av ett videoformat och ett ljudformat, i vissa fall krävs rättigheter för att kunna spela dessa.

iPad Air har stöd för vissa ljud- och videoformat enligt detta:

" Ljudformat som stöds: AAC (8 till 320 Kbit/s), skyddad AAC (från iTunes Store), HE‑AAC, MP3 (8 till 320 Kbit/s), MP3 VBR, Audible (formaten 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX och AAX+), Apple Lossless, AIFF och WAV

Videoformat som stöds: H.264-video upp till 1080p, 60 bilder/s, High Profile nivå 4.2 med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov; MPEG-4-video upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 pixlar, 30 bilder/s, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s per kanal, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov; Motion JPEG (M-JPEG) upp till 35 Mbit/s, 1280 x 720 pixlar, 30 bilder/s, ljud i ulaw, PCM-stereoljud i filformatet .avi "

https://support.apple.com/kb/sp692?locale=sv_SE

Har inte Apple eller media-appen uppspelningsrättigheter för det ljudformatet som finns i din film så blir den tyst.

Det man kan göra är att omkoda videon/ljudfilen till ett format som Apple har rättigheter för.

Eftersom jag inte har Apple så kan jag inte ge nåt råd om hur att göra en omkodning.
 
Toppen