• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motorlampan

F

F.d. 55565

Guest
Hur allvarligt är det när motorlampan tänds och lyser med fast sken.Är det någon som kan detta?

Eva D 9

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Motorlampan

:mcride:Det finns andra trådar i detta ämne.Ett gott råd från oss åk till en FIAT verkstad snarast.Låt dom koppla in datorn och få svar på vad det är för fel.
Vi har blivit stående i Frankrike och Borås bägge gångerna bärgning.

J

Jimbo

Guest

Motorlampan.....är det den som lyser längst ner i motorblocket.....för att kolvarna skall se att vända?

Trodde den hette "vevhuslampan"

Sorry, kunde inte hålla mig ;)

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
fick vår nya bil i våras och motorlampan började lysa felkoderna var på 4 olika saker inget problem att köra sa de på Fiat verkstaden, lampan är ju gul lyser det rött så skulle jag stanna
Ha de paffw

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Glömde skriva vad som var fel, det var en slang till turbon som hade kommit i klämm när de monterade karossen på bilen vid Dethleffs fabriken som gjorde att motorn for i ett hjälp mig hem läge = fullständig orkeslös
Ha de Paffw

Senast ändrad:

AK o Jan

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
1156
Medlemskap
2025

Ett vanligt fel på Fiat är glapp i spridarekontakterna. Prova att öppna locket som sitter högst upp på motorn. Ta fram och tillbaka lite på varje spridarekontakt och se om lampan släcks.
Det felet var det på min bil. Efter telefonsamtal med min serviceverkstad så hänvisade de mig till ovanstående.

T

tomas-o-nilla

Guest

Motorlampan.....är det den som lyser längst ner i motorblocket.....för att kolvarna skall se att vända?

Trodde den hette "vevhuslampan"

Sorry, kunde inte hålla mig ;)

"Like a f**king comedian" :D

Tycker att vi ska finnas där för varandra, även med glimten i ögat...

Hoppas det löser sig med motorlampan.

Ha en riktigt skön sommar alla

Toppen