• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motorcykeln.

• Startad av Kurt & Birgitta
  • Startdatum
K

Kurt & Birgitta

Guest
Sv: Motorcykeln.

Till vilmaanli.Kabe 880 LT . Och hopplockade delar kan man sprida ut lite varstans för vi har inget garage.Så det kommer nog att gå bra.

K

Kurt & Birgitta

Guest

Hej Anders o Lena jag såg inte att det var ni på en gång.Vi ser att ni har det bra.Hälsningar Kurt o Birgitta.

F

F.d. 53013

Guest

Vilken tur Ni har! Annars kan vi kanske erbjuda Er lite plats med delarna!
Va kul med en ny Kabe, vad var det för fel på den andra, kanske inte fel, men vad var det som inte passande?:mcride:

F

F.d. 53013

Guest

Är Ni ute och luffar någonstans? Det finns väl inget mysigare än att man hittar en ny plats att bo på varje dag, eller kanske inte varje dag. Vi har som sport att hitta platser som inte är så vanliga för gemene man. Vi gillar inte stora platser. Där vi ligger nu är en typiskt liten familjär plats, det får plats med 8 bilar, man får en nyckel och man känner sig trygg. Här kostar det 13€=117 kronor och då får Du allt, inkl.internet. Var hittar Du det i Sverige? :yes:Kram
Ut och testa!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tråkig inställning tycker jag när man tar alla över en kam (Jappes tidigare inlägg).
Chris

Ja, jag menade inte alla motorcyklister! Jag har haft många motorcyklar i mitt liv och gillar att köra motorcykel! Vad jag inte gillar däremot är de som kör med dåligt fungerande ljuddämpare och som därmed retar många människor som därefter gärna betraktar alla motorcyklister som busar!

När jag var 14 år så plockade jag ut ljuddämparinsatsen på min Monarped men tröttnade efter några dagar eftersom det lät så illa! Efter den erfarenheten körde jag alltid med väl fungerande ljuddämpare på mina motorcyklar!

Jappe

F

F.d. 53013

Guest

Jappe, det är 57 år sedan Du ändrade inställning. Jag tror i och för sig att inställning är den samma idag men vad menar Du egentligen?

Jes och Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2025

Ja, jag menade inte alla motorcyklister! Jag har haft många motorcyklar i mitt liv och gillar att köra motorcykel! Vad jag inte gillar däremot är de som kör med dåligt fungerande ljuddämpare och som därmed retar många människor som därefter gärna betraktar alla motorcyklister som busar!

När jag var 14 år så plockade jag ut ljuddämparinsatsen på min Monarped men tröttnade efter några dagar eftersom det lät så illa! Efter den erfarenheten körde jag alltid med väl fungerande ljuddämpare på mina motorcyklar!

Jappe

jag tillhör dom som inte heller fatter vad som är kul med en MC som låter som den Indian Big Chief 1927 jag hadde. Det har hänt lite sen, utom för HD

F

F.d. 29925

Guest

Visst kan man känna en viss saknad, även om det senaste förvärvet (Virago 535) närmast kändest som en "moppe" modell XL.
När det gäller både bil och MC betyder nog användningsområdet mest för valet av fordon.

F

F.d. 52943

Guest

Ducati mod 1948 - aldrig startad enligt den stolte ägaren (Killibomveckan i Sölvesborg).
Motorn monterad på ett Rexchassie. Alla delar original från den tiden det begav sig.

Bilagor

• 20120707128.jpg
    20120707128.jpg
    1 MB · Visningar: 4
  • 20120707130.jpg
    20120707130.jpg
    1,1 MB · Visningar: 0
  • 20120707129.jpg
    20120707129.jpg
    821 KB · Visningar: 1

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025

jag tillhör dom som inte heller fatter vad som är kul med en MC som låter som den Indian Big Chief 1927 jag hadde. Det har hänt lite sen, utom för HD[/quote

Vad är det för fel på Indian Big Chief 1927:twitcy:,jag önskar att jag ägde en sån! :D
Har en 1947 som låter underbart!!

Tom

Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Ursäkta jag tänkte inte ta "kål" på tråden Men är det "flata myndigheter eller?
Mvh. "Ps" fortsätt att skriva om era hojar jag har aldrig varit så modig så
att en dylik införskaffats! "Ds"

Toppen