• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Motor till markisen

Ligisten7

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Piteå
HBK-Nr
34641
Medlemskap
2024
Köpte i höstas en dethleffs 7870 allt är toppen utom att dels hade dem kopplat ur stödben bak samt att motorn till markisen ej funkade.. kortfattat så lämnade jag in husbilen där jag köpte den för att få motorn till markisen fixad .. det visade sig att nåt drev gått av på hälften å att det behövs byta motor.. nu kommer problemet..dem hittar ingen motor.. varken ny el begagnad å dem testade nån dem hade men det funkade inte..vet ej exakt vad som felade.. Har iaf fått veta att det är en bosch motor så jag har varit förbi bosch verkstad för att få hjälp att hitta en begagnad el ny motor till markisen ..men dem hittar ingen.. vilket är konstigt..husbilen är ju en -07 så det är ju inte nåt antika grejer.. Så nu hoppas jag nån vet var man kan söka efter motor till markisen eller om det finns nån annan motor att montera.. Just nu vet jag inte så mycket vad det är för motor mer än bosch.. kan å ska försöka få fram mer fakta ..
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, Omnistor och Thule är nog samma nu för tiden.

Jag la in en länk.... men det blev tyvärr helt fel... Sorry.

Här har du tre kompletta men det behövs nog bättre uppgifter om markisen.





M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Per P

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Enligt vad jag ser så är heter markisen omnistor, hade som varit kanon om man hitta en motor.. är ett jäkla bök att handveva ut den..
Om jag hade varit dig, så hade jag gjort om markisen till en "spansk version" = manuell
Elmotor utomhus i Skandinavien = dåliga förutsättningar.
Regn blåst och samtidigt kör du, på så vis ökar du förutsättningar för vatteninträngning.
Mvh Per
 
Toppen