När motorn är varm (90grader) efter en körning och jag stänger av går fläktarna för fullt i många minuter trots att tempmätaren bara visar 50-60 grader, varför jag blir tvungen att koppla ur batteriet för att det inte skall dras ur. Om jag ansluter strömmen igen startar frläktarna. (Troligen går fläktarna även när man kör men det är ju svårt att höra) Är motorn helt kall dvs stått någon timme så går inte fläktarna
Har inte hört att fläktarna har gått vid något tillfälle tidigare. Uppsökte en Peugeot verkstad som bara fick tag i en givare som sitter i motorblocket, som man provade att byta vilket inte kändes rätt då den gick till temp.mätaren i kupen.
Visst borde man kunna se på ett schema vilken givare som gäller ??
Dom har beställt en annan givare som sitter någonstans i kylarsystemet men den är restnoterad o kommer inte in förrän V27.
Vet inte riktigt vad det är för motor men enl. verkstaden är det en 2,5TD -96 från Fiat o inte från Peugeot som jag trodde. (Är en Hobby 600 tyskimporterd byggd på Peugout Boxer chassi.)
Jag litar inte fullt ut på verkstaden o undrar om någon har något tips.
Har inte hört att fläktarna har gått vid något tillfälle tidigare. Uppsökte en Peugeot verkstad som bara fick tag i en givare som sitter i motorblocket, som man provade att byta vilket inte kändes rätt då den gick till temp.mätaren i kupen.
Visst borde man kunna se på ett schema vilken givare som gäller ??
Dom har beställt en annan givare som sitter någonstans i kylarsystemet men den är restnoterad o kommer inte in förrän V27.
Vet inte riktigt vad det är för motor men enl. verkstaden är det en 2,5TD -96 från Fiat o inte från Peugeot som jag trodde. (Är en Hobby 600 tyskimporterd byggd på Peugout Boxer chassi.)
Jag litar inte fullt ut på verkstaden o undrar om någon har något tips.