• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mot Kiruna

F

F.d. 14604

Guest
Hej allihopa!
Jag fick så bra tips här sist då jag skulle till Dalarna , så nu gör jag om samma sak och frågar:wink:

Vi tänkte om några dagar resa från uppsala mot Kiruna, och eftersom vi inte är beresta i norra sverige eller med husbil överhuvudtaget, så tänkte jag be om tips om vad man inte bör missa när man ändå är norrut, vi har 2 veckor på oss, tänkte på hundspann och gruva i Kiruna men vi har tid för lite mera. På vägen hem tänkte vi besöka nåt som heter Flatruet , det ska tydligen vara vackert, dessvärre har jag inte hittat någonstans på nätet vilken väg man tar dit, på eniros kartsida ser man inga vägar i närheten ....nån som vet?
Tacksam för alla tips:D
Önskar er alla en trevlig och bra sommar!!
 
M

mikkis

Guest
Sv: Mot Kiruna

Oj !!!!
det finns ju så mycket att se när ni ska ända upp till Kiruna. Är själv från Gällivare så jag har så många ställen att rekomendera!

Vill ni veta lite mera om sevärda ställen i norra sverige så maila mig gärna så kan jag berätta lite,

Vill ju veta oxå vilka vägar ni har tänkt åka upp? så det är lättare då att ge lite rekomendationer!
Mvh/
Mikkis
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Mot Kiruna

Men Mikkis då

Vi kanske är några hundra till i klubben som är intresserade av saker o ting i Norrland.
Inte ska skicka tipsen över mail, lägg ut dem här så att alla kan ta del av dem
Tackar på förhand.

MVH Peder
 
M

mikkis

Guest
Sv: Mot Kiruna

klart jag skall dela med mig av det otroligt vackra och stora norrland!
bara jag vet vilken väg våran medlem som ställde frågom om skal åka.. så kan jag givetvis berätta lite vad som finns at se..
 

Tommy o Monika

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20195
Medlemskap
2024
Sv: Mot Kiruna

På vägen upp prova ställplatsen i hamnen i Barsta utanför Nordingrå. Trevlig liten hamn i vacker natur med bra fiskrestaurang några steg därifrån.
 
F

F.d. 14604

Guest
Sv: Mot Kiruna

Jag tänkte ta E4:an upp, nervägen är oplanerad men Flatruet tänkte vi besöka då.:wub:
 

tobbeg

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
357
Medlemskap
2024
Sv: Mot Kiruna

Flatruet når du om du åker till Funäsdalen. Därifrån går vägen upp till fjället med Sv eriges högst belägna landsväg.
Om du åker E45 neråt landet, skall du inte missa att först åka över Stekenjokk. Kör in från Vilhelmina och över till Gäddede, kanske en av landets vackraste vägar över fjällområde.
 
Toppen