• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

mopedramp

Janne & Mona

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3354
Medlemskap
2025
Jag skulle vilja montera en mopedramp bak på våran Kabe Travelmaster 750 TW-08
(AL-KO ) chassi, Är det någon som gjort det tidigare, om isåfall vilket fabrikat.

M

Matts Torebring

Guest
Sv: mopedramp

Detta var mitt egentliga ärende på Elmia Husbil i september, förutom att träffa vänner. Vi pratade igenom allt ingående i AL-KO´s monter. De som är bäst på att montera detta var, enligt AL-KO´s uppfattning, Transport Trading i Linköping, 013-137800. Ingen gör det bättre än dom, var svaret. Jag har närmare till Tenhult, sa jag, de måste kunna detta. Transport Trading har mer erfarenhet, var svaret igen. Jag funderar fortfarande, kanske ett drag och cykelställ som jag fäster på draget. Mvh Matts Torebring

F

F.d. 25130

Guest

Till min Kabe - och din - med den runda bakdelen, passar inte AL-KO mopedramp original. Men jag har löst problemet på mitt sätt. Skickar några bilder.

Bilagor

• Power Shot SX 210 IS 008.jpg
    Power Shot SX 210 IS 008.jpg
    606,5 KB · Visningar: 18
  • Power Shot SX 210 IS 011.jpg
    Power Shot SX 210 IS 011.jpg
    508,5 KB · Visningar: 15

iretim

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
5041
Medlemskap
2025

Hej.
Har samma fråga som Janne.
Var har Du köpt rampen och vem har monterat?
Vilken maxlast kan man ha?
mvh
Timo V

F

F.d. 52949

Guest

Ser på din avatar att du satt på ett cykelställ på din 880 som du vevar upp.
Får du inte problem med att se bakåt i backkameran?
Har en travelmaster 750 T med samma lösning. Cyklarna skymmer backkameran så bakåtsikten är minimal. Har bytt til en 880 som ska levereras i början på december.
Försäljaren påstår att det inte kommer att bli något problem eftersom bakrampen på 880 inte sluttar som på 750. Tacksam för synpunkter som har samma cykelställ monterat

F

F.d. 52949

Guest

Ser att du även har cykelställ på din 880. funderar du på att köra med både cyklar och moped, eller har du bytt cykelstället för att du int har någon bakåtsikt i backkameran???

F

F.d. 25130

Guest

Hej ! Jag har ej förlängt rampen. I stället har jag lutat stödbågen bakåt - se nedre bild i tidigare inlägg 2 -. Det svåra var att få fästena till rampen på plats på chassit, enda chansen var utifrån, av den anledningen blev hålen som dom blev.

Bilagor

• Power Shot SX 210 IS 106.jpg
    Power Shot SX 210 IS 106.jpg
    2,5 MB · Visningar: 8
  • Power Shot SX 210 IS 109.jpg
    Power Shot SX 210 IS 109.jpg
    3,5 MB · Visningar: 7
  • Power Shot SX 210 IS 110.jpg
    Power Shot SX 210 IS 110.jpg
    3 MB · Visningar: 7

bryngan

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
3001
Medlemskap
2025

Ser att du även har cykelställ på din 880. funderar du på att köra med både cyklar och moped, eller har du bytt cykelstället för att du int har någon bakåtsikt i backkameran???

Nej, vi har inte tänkt ta bort cykelstället eftersom vi kanske inte alltid vill "släpa" på vår lilla 125 cc. Man ser bra i backkameran. Linsen är justerbar, det sitter en skruv på var sida om den.

F

F.d. 7702

Guest

Jag skulle vilja montera en mopedramp bak på våran Kabe Travelmaster 750 TW-08
(AL-KO ) chassi, Är det någon som gjort det tidigare, om isåfall vilket fabrikat.

hej. har du dragkrok så vet jag var cdet finns ett toppenställ för ca 3000:- skr- begagnat men nästan nytt
Rotary

Toppen