• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Moped/mc-ställ

F

F.d. 15702

Guest
Hej!
Är det någon som har byggt ett mc/mopedställ till sin husbil?
Är det svårt att göra själv?
Hur sitter det fast i husbilen?

Mvh Olov
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Moped/mc-ställ

Det är rätt mycket jobb med det då det måste sitta stadigt monterat i bilen ram och ofta slutar den en bra bit innan bilens bakdel. Sen ska man även tänka på att rampen kanske kommer att väga 50kg och sedan en moped eller motorcykel på det som väger mellan 100 och 260 kilo. Det blir en vikt på kanske 310kg som kommer att hamna en bra bit bakom bakaxeln, blir inte mycket vikt kvar på framhjulen som driver (om den är framhjulsdriven) plus att lastförmågan vad gäller mat, öl mm blir nog obefintlig.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Moped/mc-ställ

Håller med dig Kölis,framhjul vill spina på min bil redan nu..så hur skulle det bli då med en sån ramp plus moped...nej,jag plockade ner min cykelställ bara för att slippa bli kollad extra vid överfartena.För att använda moped då måste man nästan ha garage i husbilen för då kan man komma närmare bakaxel misstänker jag.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen