• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Monteringsplatta för gps och mobil

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Monteringsplatta för gps och mobil

Jag har köpt en helintegrerad husbil där framrutan är mycket långt fram. Har inte mätt, men det är nog en halvmeter fram till rutan. Det skall nog till en örnblick för att se något på displayen. Skalll man knappa in något räcker inte armarna till.

Kan inte förstå Brodits lösning. Det finns ventilationsgaller på bägge sidor. Varför väljer man den på passagerarsidan? Hoppades att någon här i klubben hade en lösning som innebar att man inte behövde borra hål i instrumentbrädan. Det borde finnas ganska många Fiat Ducato helintegrerade 01-06 i trafik.

Hej.
För att inte ha GPS:en för långt bort i min bil så fäste jag en eldosa i instrumentbrädan.
Därefter monterade jag TomTom original hållare med sugkopp direkt på eldosan.
Innandömet i eldosan togs bort och utrymmet inuti användes för att förvara TomToms externa RDS/TMC-enhet.
Därmed fick jag upp GPS:en 25 mm samtidigt som jag "blev av" med TMC-enheten.

Mvh/Roy
 

Bilagor

  • GPS 01.jpg
    GPS 01.jpg
    2,3 MB · Visningar: 10
  • GPS 02.jpg
    GPS 02.jpg
    2,5 MB · Visningar: 10
  • GPS 03.jpg
    GPS 03.jpg
    2,3 MB · Visningar: 10
  • RDS-TMC enhet.jpg
    RDS-TMC enhet.jpg
    4,6 KB · Visningar: 508
Toppen