• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montering Waeco backkamera

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Hej. Är det någon som har monterat backkamera på Adriatic Fiat Ducato husbil, och hur har ni dragit kabeln till kameran under bilen eller inne i bilen. Den ska monteras på backljuset. Och hur har ni monterat kameran när man har cyckelställ.



:mcride:
 
Senast ändrad:

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Montering Waeco backkamera

Läste i andra trådar att man inte skulle montera kameran ovanför bromsljuset så det blev många provplaceringar i mörker med bromsljuset tänt.

För min del blev resultatet att bästa placering blev 10 cm ovanför bromsljuset och det bländar inte kameran nånting utan bromsljuset hjälper till att lysa upp bakom bilen istället.

Så ni som ska montera prova först olika placeringar och bestäm själva var bästa platsen är för just er bil.
 
Senast ändrad:

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Sv: Montering Waeco backkamera

Roger E;

Jag fick samma resulta av att montera den under bromsljuset + att jag fick bättre hjälp av backljuset. men det beror väl på hur bilen är konstruerad bak och vilken kamera man har

Greger Astrid
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7103

Guest
Sv: Montering Waeco backkamera

Greger&Astid har tydligen monterat en Cam 20C. Är det någon som har erfarenhet av Cam 33C som har två kameror? Jag tänker på kabeldragning och funktionalitet.

PeterA
 

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Sv: Montering Waeco backkamera

backkamera.jpg


Så blev det . Ja det är en 20C kamera. jag tror inte att det är någon skilnad på att dra kabel för två kamerer. Men jag undrar om man har behov av det den är dyr nog . Jag ser stötfångaren bak + minst 10m bak. Jag har mätat in så jag har cyckelstället som referens som mål.

Greger Astrid
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50618

Guest
Sv: Montering Waeco backkamera

backkamera.jpg


Så blev det . Ja det är en 20C kamera. jag tror inte att det är någon skilnad på att dra kabel för två kamerer. Men jag undrar om man har behov av det den är dyr nog . Jag ser stötfångaren bak + minst 10m bak. Jag har mätat in så jag har cyckelstället som referens som mål.

Greger Astrid

Funderar på att montera en kamera som ovan.
Undrar bara hur ni har tätat genomföringen?

MVH
Car
 
Toppen