• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montering av oysterparabol

F

F.d. 28851

Guest
Eftersom jag har köpt en begagnad Oyster parabol och ska montera den funderar jag, måste jag säkra monterings platten med skruvar eller räcker det med sikaflex (typ), jag frågade i butiken och de tyckte inte att jag behövde säkre platten med skruvar.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Montering av oysterparabol

Skruene presser ut luften under platen og holder allt på plass mens limet herder. Normalt sørger en for ekstra lĩm under og rundt skruehullene i festeplaten og gjerne et dekke over skruene når de er trukket til.

Men om en bruker ekstra tid og noe tung last på platen under herdetiden på minst ett døgn så burde det holde, selv om jeg ikke ville valgt en slik løsning.
Monterte min første Oyster i februar 2002 utendørs i 15 kalde, satte en vifteovn under en kasse over monteringsplaten i 20 timer - det fungerte, men anbefales ikke!

F

F.d. 1470

Guest

Har monterat flera, enbart med Sikaflex, utan problem. Tror det är industristandard idag att limma, inte bara detta utan mycket annat och större.

Anders

F

F.d. 28851

Guest

Tack så mycket, för snabbt och redigt svar
Glad påsk
//Claus :spinny:

Toppen