• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montera Westfalia pop-up tak/ Reimo tak?

F

F.d. 22513

Guest
Hej ! Är det någon som har köpt ett nytt Reimo eller liknande pop-up tak och sågat upp sin vw transporter/caravelle eller multivan? Vad har bilbesiktningen att säga om det? Finns det någon firma i Sverige som importerar/monterar pop-up tak till vw?

Mina tankar går i att köpa ett tak ifrån Tyskland (reimo kanske) och montera det själv på en Multivan årsmod ca 2009 .

Någon som har erfarenhet av ett liknande bygge? Besiktning mm

Eller har någon monterat taket i Tyskland / England och besiktigat bilen i Sverige?

Tacksam för svar / Erik

Sv: Montera Westfalia pop-up tak/ Reimo tak?

Har gjort detta för 20-25 år sedan, ett Raimo popup tak på en Toyota Hiace. Fick förstärka "runt hålet" med fyrkant profiler längsmed och ekspant på tvären. Allt enligt anvisningar dåförtiden. Ingen aning vad som gäller i dag. Bilprovningen hade inga synpunkter eller klagomål. Men de är säkert petigare i dag.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen