coe
HBK Medlem
Vår bil har Uniquick-kopplingar på vattensystemet. I början av säsongen kunde man tappa någon dl vatten innan pumpen startade. Nu startar pumpen i princip omedelbart när kranen öppnas. Man kan väl i och för sig testa att ställa om den inbyggda sensorn i pumpen, en Shurflo Trial King, men det provade jag på förra bilen utan märkbar skillnad.
Jag funderar i stället på att montera en ackumulator, jag tycker mig ha läst att de som har en sådan är nöjda.
Har ni några tips för bästa montering? Det finns väl övergångar från Uniquick till vanlig slangnippel med klämma, för det finns väl inge ackumulator direkt anpassad för Uniquick?
De enklaste modellerna liknar mest en platsflaska med nippel i botten. Den har ingen inbyggd luftblåsa som man kan moderera trycket i, eller? De lite dyrare med påfyllningsventil kanske är värda merpengarna.
Slutligen skulle jag vara tacksam för tips om L- eller T-anslutning. Spelar det någon roll? Den med L-anslutning blir väl bara som en "sidogren", medan T-anslutning sätts mer som i serie.
Jag funderar i stället på att montera en ackumulator, jag tycker mig ha läst att de som har en sådan är nöjda.
Har ni några tips för bästa montering? Det finns väl övergångar från Uniquick till vanlig slangnippel med klämma, för det finns väl inge ackumulator direkt anpassad för Uniquick?
De enklaste modellerna liknar mest en platsflaska med nippel i botten. Den har ingen inbyggd luftblåsa som man kan moderera trycket i, eller? De lite dyrare med påfyllningsventil kanske är värda merpengarna.
Slutligen skulle jag vara tacksam för tips om L- eller T-anslutning. Spelar det någon roll? Den med L-anslutning blir väl bara som en "sidogren", medan T-anslutning sätts mer som i serie.