• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

I

Ixeofors

Guest
Hallå!

Kanske fel ämneskategori, men kunde hitta något jag tyckte passade bättre.

Jag ska alltså få till lite ventilation som är möjligt att stänga igen och helst även lite ljusinsläpp i vårat lastrum. Detta pga att vi kommer ha hundar i lastrummet ibland (inte när vi kör) och vill ju ha ett bra klimat även varmare dagar.

Tanken är att montera detta i lastluckan så jag slipper göra hål i själva husbilen.
Men än har jag inte hittat något bra husbilsfönster som jag inte tycker kostar alldeles för mycket. Inte heller hittat något passande ventilationsgaller, vill ju att det ska passa in utsendemässigt med så man inte förstör husbilen.

Behöver alltså tips på bra lösning! :)

/Ronny
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

Fanns fina luckor, men ca. 2500kr för en ganska liten lucka. Tyvärr verkar det inte finnas billligare luckor att få tag på.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

kan man inte sätta ett galler innanför befintlig lucka då slipper man göra åverkan på chassit,????
 

björns

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2024
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

Hej Har en ventilationslucka helt ny kompl Kolla Gulans.se Hej Björn
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

Finns det inget på Returbilen? Walters Bildemontering i halmstad, Autodemont i Sjöbo? Solstads bildemont Västervik.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.804
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

Snyggast blir ju säkert att köpa en liten luckram, (motsvarande som sitter på bilen) och fälla in den i luckan, och sedan sätta lämpligt galler innanför? :)
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

Snyggast blir ju säkert att köpa en liten luckram, (motsvarande som sitter på bilen) och fälla in den i luckan, och sedan sätta lämpligt galler innanför? :)

Bra idé! Det har jag faktiskt inte tänkt på!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

En rimelig variant som er lett tilgjengelig er Thetford sine luker for toa, de leveres som en tom ramme med mal for utsaging av hullet og tilpassing av platen til luken utav den delen som er saget ut. Finnes i minst tre forskjellige størrelser.
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

Någon bra återförsäljare av deras luckor?
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

Lucka beställd!

Men inte på ebay, säljarna där skickade bara inom Tyskland så jag googlade och hittade webbutik med bra pris istället! Passade på att beställa lite annat på en gång! :)

Tack för alla tips!

/Ronny
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Montera litet fönster/ventilation i lastlucka

Visa oss gärna resultatet, så småningom.
 
Toppen