• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montera LED list

• Startad av Startad av F.d. 50833
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 50833

Guest
Hej,
Har inköpt 5m ledlist som jag ska fästa på husbilen under markisen.
Hur har ni löst det?
Fäster helt enkelt den på väggen med den dubbelhäftande tejpen?
Eller vad förslås det för lösning?
Har köpt trådlös dimmer som jag ska styra den med.

Sv: Montera LED list

Placera LED-listen längst in mot väggen på markisen. Löd på trådar där det bäst passar & borra ett hål som går in i ett skåp. Efter montering tätas hålet med trådarna. Dimmern placeras inne i skåpet.

Bennie

Köpte 5 med varm vit vattentät ledlist och en dimmer.
Satte ledlisten direkt under markisen, skarvade med vatten tätt skarv och drog in vi lampan vid dörren, kopplade bort lampan kopplade in dimmern och led listen. klart

Bilagor

• led.jpg
    led.jpg
    64,2 KB · Visningar: 79

Vad var det för typ av vattentät skarv du använde?

Lödde du nya kablar på listen vid lampan, eller använde du de befintliga kablarna på LED-listen som sitter i änden? Om du lödde, hur tätade du lödningen?

Kablarna från led listen är enbart 10 cm, så jag skarvade med en sådan hylsa och drog några varv el tejp runt skarven, sedan in i en tunn kabel kanal som jag drog fram till där lampan sitter.

En undran var köpte du ledlisten?
Lennart

Kontakta Bengt-Åke Linder, Linders belysning, så får du bra grejer till rätt pris, han lämnar också rabatt till medlemmar i Hbk, titta på annonser så hittar du.

//Tommy

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen