• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Löst Montera extralås (ABUS) i bodelsdörr (Carthago I50)

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Jag har beställt extralås till vår husbil (Carthago I50) som jag skall montera in så snart de kommer hem. Men jag funderar på hur man löst kombinationen extralås och myggnätsdörr i de bilar där både och finns?

Orsaken är den att den delen, av extralåset, där låskolven skall gå in i vid låst läge skall monteras där ramen för myggnätsdörren sitter. Ramen är visserligen bara en ram och som har till uppgift att styra myggnätsdörren. Så jag tänker mig att man kanske helt sonika har sågat en öppning för låsdelen, eller?

Lås: ABUS 7030
abus rim lock 7030 - Google Search:



Mvh!
Niklas
 

Bilagor

  • 20180722_175850.jpg
    20180722_175850.jpg
    763,4 KB · Visningar: 194

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Hej Hans!
Jag funderar på om jag skulle skaffa ett sådant lås, om man sätter två lås förardörr och bodelsdörr kan man använda samma nyckel till båda då tror du?
Mv Thomas
Det borde gå att beställa två lås med gemensam nyckel. Låset som monteras i fabrik är gjort så.
I värsta fall kan man eventuellt gå till en låssmed och be honom fixa till (= byta) den ena låscylindern så samma nyckel går till båda.

MVH
Hans
 
Toppen