• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montera extra lucka till garaget....

F

F.d. 6841

Guest
Hej alla glada HBK:are !

Någon som kan ge bra tipps på och om att montera en extra dörr till garaget på H-bilen.

Köpte husbilen, en Bürstner Nexxo t620G, i tron att vi skulle klara oss med lucka på ena sidan av husbilens garage, men har senare insett det skulle vara bättre om vi monterade en lucka på andra sidan också.

Befintliga luckan på garaget är 92cm gånger 68cm.

Köpte bilen i Tyskland, så beställa reservdelar och dyligt genom auktoriserad Bürstner handlare har jag förstått genom att läsa andra trådar, blir betydligt dyrare med pålägg på ordinarie pris med x-antal procent.

Skulle vara tacksam om någon kan ge tipps om var jag kan beställa luckan, om inte i Sverige, så i Tyskland kanske.

MVH Pajen :rolleyes:
 

Kastanj

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2024
Sv: Montera extra lucka till garaget....

Hej Pajen!

Prova att kontakta Bürstnerfabriken i Khel. Dom har ett stort reservdelslager i sin gamla fabrik och dom bryr sig inte om var du köpt bilen.

Kastanj.
 
F

F.d. 6841

Guest
Sv: Montera extra lucka till garaget....

Hej Kastanj !

Provade att Googla på Bürstner fabriken du tippsade om, men hittade inget.
Har du möjligtvis någon konkret adress?:)

Mvh Pajen
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Montera extra lucka till garaget....

Hej.
När Du sågar hål för nya luckan så får Du en lucka att sätta en passlig list runt,Du måste förståss också ha en list runt hålet
Mvh Jan-E
 
Toppen