F
F.d. 58788
Guest
Kontaktade Husvagns Svensson i Kållered igår (17/7) och bad om pris och leveransuppgifter på en reservdel (Solenoid) till vår Carthago e-line 50 årsmodell 2015. Blev hänvisad till Husvagns Svensson i Linköping.
Kontaktar Husvagns Svensson i Linköping med samma förfrågan. Där behövde säljaren lite tid att leta reda på rätt uppgifter om reservdelen men ringer upp ca. 1,5 tim senare. Med beskedet att de måste kontakta Carthago i Tyskland för att få rätt uppgifter och den kollegan som kan språket, då de på Carthago tydligen inte pratar Engelska enl. säljaren (?), inte är åter för än på måndag nästa vecka (24/7) så ombeds jag att antingen återkomma den 24:e eller kontakta [Handlare #3" då de har stort lager och kanske har reservdelen hemma.
Jag kontaktar då #3, denna gången via mail, och frågar om samma uppgifter igen. Då utspelar sig följande mailkonversation:
- (#3) Kolla med Husvagnssvensson i Göteborg i första hand
- (Jag) Redan gjort, de hänvisar till Er.
- (Jag) God morgon! Eller om jag skall förtydliga.
1:a kontakten skedde med Husvagns Svensson i Kållered som hänvisade till Husvangns Svensson i Linköping som hänvisade till er med tillägget att ni har stort lage roch kanske har delen vi söker hemma alt. någon som kan tala Tyska (med Carthago) och ta reda på svaren på frågorna jag ställde i mitt första mail (se nedan).
- (#3) Hej, Vi rekommenderar er att ta kontakt med
Husvagn-Svensson AB - Fritidstillbehör - Husbilar - Husvagnar
de har samma möjlighet som oss att hjälpa er.
Och det är ju bättre och billigare att kunna besöka firman ni handlar av.
- (Jag) Hej!
Firman vi handlar av är den som kan hjälpa oss inte den som hänvisar oss vidare. Husvagns Svensson har inte kunnat hjälpa oss så varför skall vi handla av dem?
Har ni delen på lager?
Eller skall vi söka annan återfösräljare som kan hjälpa till?
Jag förstår inte varifrån oviljan att hjälpa till och sälja kommer sig av. Någon som har liknande erfarenheter?
// Niklas
Edit: Redigerat bort namnet på handlare #3 då de hört av sig och vi har rett ut hela situationen. Jag hoppas detta var ett undantag och olyckfall i arbetet. En gång är ingen gång...
Kontaktar Husvagns Svensson i Linköping med samma förfrågan. Där behövde säljaren lite tid att leta reda på rätt uppgifter om reservdelen men ringer upp ca. 1,5 tim senare. Med beskedet att de måste kontakta Carthago i Tyskland för att få rätt uppgifter och den kollegan som kan språket, då de på Carthago tydligen inte pratar Engelska enl. säljaren (?), inte är åter för än på måndag nästa vecka (24/7) så ombeds jag att antingen återkomma den 24:e eller kontakta [Handlare #3" då de har stort lager och kanske har reservdelen hemma.
Jag kontaktar då #3, denna gången via mail, och frågar om samma uppgifter igen. Då utspelar sig följande mailkonversation:
- (#3) Kolla med Husvagnssvensson i Göteborg i första hand
- (Jag) Redan gjort, de hänvisar till Er.
- (Jag) God morgon! Eller om jag skall förtydliga.
1:a kontakten skedde med Husvagns Svensson i Kållered som hänvisade till Husvangns Svensson i Linköping som hänvisade till er med tillägget att ni har stort lage roch kanske har delen vi söker hemma alt. någon som kan tala Tyska (med Carthago) och ta reda på svaren på frågorna jag ställde i mitt första mail (se nedan).
- (#3) Hej, Vi rekommenderar er att ta kontakt med
Husvagn-Svensson AB - Fritidstillbehör - Husbilar - Husvagnar
de har samma möjlighet som oss att hjälpa er.
Och det är ju bättre och billigare att kunna besöka firman ni handlar av.
- (Jag) Hej!
Firman vi handlar av är den som kan hjälpa oss inte den som hänvisar oss vidare. Husvagns Svensson har inte kunnat hjälpa oss så varför skall vi handla av dem?
Har ni delen på lager?
Eller skall vi söka annan återfösräljare som kan hjälpa till?
Jag förstår inte varifrån oviljan att hjälpa till och sälja kommer sig av. Någon som har liknande erfarenheter?
// Niklas
Edit: Redigerat bort namnet på handlare #3 då de hört av sig och vi har rett ut hela situationen. Jag hoppas detta var ett undantag och olyckfall i arbetet. En gång är ingen gång...
Senast redigerad av en moderator: