• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband

S

StefanW

Guest
Hejsan.

Någon som har mobilt bredband från TELE 2

Pris 99kr månaden med gratis modem om man tecknar på ett år.


Stefan.:mcride:
 
T

Tommy W

Guest
Sv: Mobilt bredband

Vi har har haft det i drygt en månad, tycker att det funkar jätte bra.
 
F

F.d. 20262

Guest
Sv: Mobilt bredband

Vi har Telias och det fungerar jättebra, kolla om Tele 2 har täckning där du tänker befinna dig. Här i Norrland är täckning dålig
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Mobilt bredband

Vi har Tele 2 i mobilen och eftersom det är så dålig täckning på vissa ställen
så har vi ett extra simkort från Telia, om ifall att, måste osv.
Misstänker att det är samma med mobilt bredband men jag är inte 100.

Men priset är det inget fel på, hls kurt

:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband

Har tele 2 mobilt bredband och det fungerar men hastigheten varierar och det verkar bero på hur många som använder det samtidigt. Söndag kväll gick det mycket långsamt men idag måndag är det 384kbit/s.

Tele 2 modemet är inte operatörslåst så man kan använda kort från andra 3G operatörer och det finns ingen begränsning hur många GB man får ladda ner per månad.

Telias modem är operatörslåst, kan låsas upp efter 12 månader mot en avgift av 300 kr.
Telia förbehåller sig även rätten att sänka nerladdningshastigheten till 30kbit/s om nedladdningen överstiger 5GB/ månad.

Jag gissar att man får nog räkna med stora variationer i nedladdningshastigheter en lång tid framöver.

Hälsar Roger E
 

Kjenyh

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband

Hej!
Vi använder Tele2:s mobila Internet sedan juni månad i år och det har fungerat runt hela Sverige. Vi har varit längst upp i norr och längst ner i syd och det har inte varit några större problem. Jag har för mig att Tele2 och Telia använder samma sändare/master.
Kjelle
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Mobilt bredband

Tele2 och Telia delar på samma 3G-nät, men tror inte de har samma "vanliga" GSM-nät.
 
F

F.d. 25020

Guest
Sv: Mobilt bredband

Roger skrev att telia kostar 300 men jag betalar bara 199 finns även för 99 kr/månad
täckningen med telia häruppe är 100% övriga kan jag inte svara på. Så jag är helnöjd med mitt Mobile Connect. Mvh 220 Sture i Pajala
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband

Hej Sture.

Kostnaden per månad har jag inte skrivit något om utan jag skrev att det kostar 300 kronor om man efter 12 månader vill låsa upp Teliamodemet för att använda kort från någon annan operatör.

Tele 2 modemet är inte är låst utan man kan använde vilken operatör man vill redan från början.
Vi har avverkat många fjällvandringar och vet att när det gäller GSM telefoni så är det bara telia som fungerat så jag tror också att telia är säkrast när det gäller mobilt bredband där.
Jag tror att vi som köpt tele 2 får nog vara försökskaniner ett tag för dom brukar kränga sina produkter innan dom är färdigutvecklade.
MVH Roger i Karlskoga
 
F

F.d. 25020

Guest
Sv: Mobilt bredband

Ber om ursäkt Roger läste för fort, jag har bott i Karlskoga en gång i tiden 70 talet bodde på Jordgubbsvägen jobbade på Gälleråsen.
Mvh 220 Sture i Pajala;) ;)
 
M

mikkis

Guest
Sv: Mobilt bredband

en fråga angående detta mobilt bredband har jag.

Vi som åker en del nere i Europa.. vad skal vi ha och hur funkar det?? någon som vet detta
/
Mikkis
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband

Mobilt bredband utanför Sverige = fruktansvärt dyrt och därmed inget alternativ.
Jag skulle istället använda mig av det i Laptop:en inbyggda trådlösa nätverkskortet och söka upp "Hot Spots" typ Mc Donalds och liknande.
Många campingplatser har också trådlöst nätverk men tar då betalt för den tjänsten.

Rätta mig om jag har fel.
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Mobilt bredband

Wi Fi nätena på camping kostar runt 25 kronor per dag jag står på La-Manga där betalar jag 400 per mänad för 1mbit men då ringer jag över Skype så det är rimligt
 
F

F.d. 52911

Guest
Sv: Mobilt bredband

Bredband/internet i husbilen.
Jag åker ner i januari till Neukirchen Vörten och träffar min vän Sigurd,
där skall han installera en automatisk parabol för att ta imot internet och
bredband i den större skalan.
Priset blir ca 3000 +euros,blir roligt att kolla.
hälsningar
paulkaj
 
Toppen