• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband windows 10

Krister 820

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
820
Medlemskap
2024
Har problem med uppkoppling av mobilt bredband i windows 10. Har mobilt bredband från Com Hem som samarbetar med 3 när det gäller mobilt bredband. Får upp felmeddelande "Tjänsten har inte startats". Någon annan som haft samma problem men fått det löst?
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband windows 10

Jag har en bärbar dator som jag brukar ha med vid körning och på den är det installerat W-10 och på den fungerar det lika bra som tidigare.
Nu vet jag inte om Du avser en bärbar eller fast dator. Är det en bärbar som flyttas kan det vara risk att Tre inte har någon täckning. Jag provade Tre för ett par år sen och det var helt odugligt, så snart man lämnade samhällen eller större vägar så fanns i regel ingen täckning alls.
Om Du vet att täckning finns så är det antagligen någon inställning men det får någon mer datakunnig svara på.
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband windows 10

Är det ett nyare modem så handlar det nog mer om täckning, 3 fungerar bra i stadsområden och runt huvudvägar samt turistområden, men sämre utanför dessa.

Är det ett äldre modem som tidigare använts med äldre windowssystem så kanske det behöver en uppgradering eller bytas ut mot ett nyare som fungerar med W10.
 

Hasses Dethleffs

FD HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
20410
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband windows 10

På grund av täckningsproblem har jag både Telia och tele2 som mobilt bredband. Har upptäckt att i olika delar av landet funkar de ens bättre än det andra.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Toppen