Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Men då är det ett abonnemang för telefon,kan jag peta in simkortet i min router,fungerar ett telefonsim lika bra i routern?Hej!
Kör Tele 2 med HBK abonnemang. Obegränsad surf i Sverige, 30 GB i Europa.
SIM som SIM. Simkortet vet inget om vilken pryl det sitter i. Kortet identifierar dig hos din operatör och talar om vilken typ av abonnemang du har. Även om du har ett abonnemang som tillåter tal-telefoni så behöver man ju inte nödvändigtvis tala för det.Men då är det ett abonnemang för telefon,kan jag peta in simkortet i min router,fungerar ett telefonsim lika bra i routern?
HejMen då är det ett abonnemang för telefon,kan jag peta in simkortet i min router,fungerar ett telefonsim lika bra i routern?
Det gör det! Enda haken är att man måste hantera PIN-koden på något sätt, antingen har routern möjlighet att konfigurera rätt kod eller så tar man bort koden från kortet. Det gjorde jag i en mobil, bara att sätta in kortet och gå in på inställningar.Men då är det ett abonnemang för telefon,kan jag peta in simkortet i min router,fungerar ett telefonsim lika bra i routern?
----------------------------------------------------SIM som SIM. Simkortet vet inget om vilken pryl det sitter i. Kortet identifierar dig hos din operatör och talar om vilken typ av abonnemang du har. Även om du har ett abonnemang som tillåter tal-telefoni så behöver man ju inte nödvändigtvis tala för det.
Skulle någon ringa till dig så kommer routern att ha litet problem att svara förstås.
MVH
Hans
För en normalanvändare är det nog som Ö&B säger, priset är skillnadenOm man bortser från risken att de ev. kanske kan få för sig att stänga av mobilab. som bara används till surf om det går, så vill jag ändå åter ställa frågan om det inte finns någon nackdel eller strul med att stoppa in ett mobilabkort i en dongel eller router eftersom roaming och även priset nästan blir bättre än ett rent bredbandsab. Då menar jag inte simkoder och sånt ev. inkopplingsstrul utan mer rent funktionsmässigt.
Med obegränsad samtalstid borde det inte kunna hända, antar jag.Kanske att se till att telefonsvar eller röstbrevlåda är helt avstängd m.m. om nu någon skulle ringa till numret, för sånt kan ju strula lite och även ge en oönskad kostnad om man är utomlands med mobiltelefonen och inte svarar.
Jag har också ett extra sim till modemet.
Bytte till Telenor nu när mitt Tele2 gick ut via HBK.
Telenor har 100gb/mån i EU, USA, Thailand m.fl.
Jag har satt mitt på 30gb för närvarande, men man ändrar snabbt surfmängd i Telenor appen till önskad mängd
----------------------------------------------------
Om man bortser från risken att de ev. kanske kan få för sig att stänga av mobilab. som bara används till surf om det går, så vill jag ändå åter ställa frågan om det inte finns någon nackdel eller strul med att stoppa in ett mobilabkort i en dongel eller router eftersom roaming och även priset nästan blir bättre än ett rent bredbandsab. Då menar jag inte simkoder och sånt ev. inkopplingsstrul utan mer rent funktionsmässigt.
M.v.h. JANKRO.
Sedan många år har vi Telenor med några extra simkort. Ett eget kort i telefon, padda, router, larm etc. Det är bekvämt och fungerar mycket bra.Ytterst få operatörer tillåter mobiltbredband utomlands,visst kan man använda internetdelning med telefonen men det är ofta opraktiskt,hur gör ni,vilka operatörer används? Jag vill ha ett separat simkort i min router.