• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilt bredband i Tyskland

F

F.d. 16123

Guest
Hej!

Jag undrar var man kan få tag i Mobilt bredband i Tyskland.

/piper
 
F

F.d. 29870

Guest
Sv: Mobilt bredband i Tyskland

på citti market like sør om Lübeck kan du få mobilt bredband kjøpte selv en humwi stiks
og ladet med Vodafone Mobile funket veldig bra i hele tyskland
 
O

Odelhage

Guest
Sv: Mobilt bredband i Tyskland

Detta var intressant. Vi är fem bilar som snart reser till Tyskland.
Hur mycket kostar ett mobilt bredband där?
 

Per-Åke

HBK Medlem
Inlägg
178
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband i Tyskland

Köpte SIM-kort på Aldi för mobilt bredband men det var krångligt. det måste registreras! Registrering kunde ske via internet (kunde inte koppla upp på det förrän registrering var gjord!!) eller fax eller brev.

Hos en bekant kopplade vi upp på hans abbonemang och skrev i alla värden på mig.STOPP i maskinen. Den accepterade inte en svensk adress utan jag fick skriva in mig på hans bostadsadress. Det går med vilken som helst existerande tysk adress! men inte med att du försöker med svensk adress.

Sen hade jag problem med uppkopplingen, så det slutade med att jag ringde upp pengarna på SIMkortet.

Per-Åke
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Mobilt bredband i Tyskland

Vi körde med T-mobile i en hemmaupplåst Telia-sticka i en Dovado. Funkade direkt. Men jag tog bort pinkoden på kortet först med hjälp av mobilen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband i Tyskland

I Tchibo sine egne butikker kan en kjøpe sim-kort for bredband, men sørg for hjelp med registreringen i butikken. Online registreringen funker ikke. Bruk butikkens adresse! Det er endast månedsurf til €19,90 som fungerer brukbart, må restartes etter en måned om en skal være der lengre.

Startpakken med stick er forhåndsoppsatt men månedsurf, men om du ikke registrerer så stopper den etter en eller to uker.

Tror det kan være mer problem med hjelp på Aldi, men den løsningen er litt billigere i bruk enn Tchibo.
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: Mobilt bredband i Tyskland

Köpte vodafone hos Media Markt (granne med Citti) i Flensburg. Jag tror jag betalade 18 euro inkl. tre timmars surftid dongle ingick. Expediten registrerade kortet på en fiktiv adress.

Lars
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband i Tyskland

Aldi är billigt men måste registreras på person och adress. Det gick bra med campingens eller ställplatsens adress och registreringen gjorde jag telefonledes.
 
Toppen