• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mobilt bredband i Skandinavien - spridning

F

F.d. 55451

Guest
Senast redigerad av en moderator:
Sv: Mobilt bredband i Skandinavien - spridning

Hej
Nu må jeg svare migselv - om 4G er kommet til Iphone eller android ?
Svaret er NEI og når det kommer bliver prisen över 6.000,- kr.
Jeg har spurgt i 3 forretninger - søgt på TDC mobil - NEI.

Når jeg anvender laptop kan jeg endast köbe en 4G modem for under 1000,-
- så fungerer internet datoren med cirka 10 x hatigheten.
"- just around the corner"

Hvordan er det i Sverige och Norge med 2-3-4-G ?

Idag har utbyggnaden hunnit längst i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Men om bara några månader är ytterligare 50 orter klara. Redan under 2011 kommer 90% av Sveriges befolkning att kunna surfa i 4G-nätet.

Vad jag vet finns det inga smartphones som är klara för 4G och behovet är väl inte så stort såvida de inte används som WiFi-hotspots.

Senast ändrad:

Det finns ingen anledning att köra till WiFi-hotspots i Danmark - det är för tillfället föråldrad.

Täckning med mobilt bredband är mer än 98% och till ett pris billigare än fast bredband.

Därför använder jag nu bara mobilt bredband - stationär eller mobil läge.

Utvecklingen är entydig - fasta förbindelser är för dyra att underhålla och bygga upp - med priser för mobilt bredband.

Med 4G hatighederne fullt ut kan göra det så bra som fast bredband.

Runt och i städerna kom att bli snabbare mobilt bredband tack vare 4G.

Om man har operatören 3 (Hi3g) kan man surfa och ringa för samma taxa i både Danmark och Sverige.

Allt fler WiFi-hotspots körs från mobilt bredband. Om man inte har abonnemang med operatören 3 är det fortfarande en god idé att leta upp Wifi-hotspots även i Danmark. De fasta förbindelserna är som du säger, på väg ut.

Senast ändrad:

............
Allt fler WiFi-hotspots körs från mobilt bredband. Om man inte har abonnemang med operatören 3 är det fortfarande en god idé att leta upp Wifi-hotspots även i Danmark. De fasta förbindelserna är som du säger, på väg ut.

Hvorfor søge mod WiFi-hotspots - der er mobilt bredbånd överalt ( 98 % ) ?
Jeg har (næsten ) samme forbindelse om jag åker eller er stationär.
3 har ikke so mange stasjoner så derfor måske WiFi områder - men det er ikke nødvendig med TDC eller CBB ( 49 kr/ måned ! ) 90 % spridning.

Jeg har just downloaded Streets & Trips 1,22 GB via TDC til 49,- kr. måned ( tilbud).
Mobilt bredbånd !

Hvorfor søge mod WiFi-hotspots - der er mobilt bredbånd överalt ( 98 % ) ?

Som svensk kostar det en slant att skaffa ett danskt simkort om man vill koppla upp sig i Danmark, såvida man inte har abonnemang med 3. Att surfa med andra svenska simkort (roaming) kan kosta multum.

Min erfarenhet med operatören 3 är god, den korta tid som jag tillbringat i Danmark (genomresa till Tyskland).

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen