• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mobilt bredband i Kroatien

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Använder en obunden Huawei rauter/modem och ett Hallon kontantkort i Sverige för en kostnad av 89:-/30 dagar 5GB. Detta tycker jag är hyfsat när vi är ute med HB,n. I Kroatien skulle detta kosta 22:-/GB X 5GB/30 dagar = 110:-/30 dagar.
Nu till frågan, finns det bättre alternativ och tjänar man mycket på det hela att köpa kontantkort i alla länder man passerar. Vi ska vara ute i 5 veckor och räknar med att kosta på kontantkortet 60 dagar för 220:- För semesterresan i Tyskland, Österrike och Kroatien. Jag kan till och med öka till 20GB/30 dagar och det skulle kosta ca 440:-. Frågande till om det är värt allt besvär att jaga kronor??

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Mobilt bredband i Kroatien

Låter riktigt billigt!

När jag kollar på Hallons hemsida så skulle det kosta 2.220kr/Gb i Kroatien??

Jag tycker naturligtvis också det låter billigt. Men jag tyckte inte jag hittade rätt information på deras hemsida, fick bara fram priset för mobilen.
Jag ringde dit och fick dessa uppgifter. Tittar man på Comviqs hemsida gör dom reklam om att dom är klart billigast att surfa med utomlands. Enligt Comviq skulle Hallon vara näst dyrast. Vem ska man lita på.
Det var därför jag skrev frågan på forumet för att höra vad ni andra kommit fram till.

Solrosen44

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
När vi är i Kroatien o behöver mobilt internet till våra telefoner så brukar vi använda oss av vipnet. Förra sommaren betalade vi 50 kuna för 5 Gb (gällde i 30 dagar).

Du kan köpa simkort i vilken gatukiosk som helst (förutom mobiltelefonbutikerna), bara att säga att du vill ha surfkort o inte ringa/sms:a-kort.

Toppen