• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilen i Borås

F

F.d. 5775

Guest
Sv: Mobilen i Borås

Vi köpte en husbil av Mobilen i våras. Den var fukttestad av dem själva.
Nu ett halvår senare visar det sig att det är MYCKET fukt i både väggar och golv, inget som uppkommit så snabbt enligt testaren.
Många småfel och några stora fel som inte åtgärdats ännu, sura miner när man försökt förklara felen och varför det ska gå på garantin.
Muntligen trevligt bemötande av säljare innan köpet, och av verkstadspersonal därefter. Men tyvärr verkar kommunikationen mellan ledning/säljare och verkstad inte riktigt fungera.
När det kom till kritan och problemen radade upp sig var det inte intressant att hjälpa till eller att göra oss till "nöjda" kunder. Kan tyvärr inte rekommendera Mobilen i Borås. :(
Verkar vara väldigt olika hur kunderna behandlas, utifrån erfarenheterna i denna tråd.

Mitt råd är att alltid låta fukttesta (hos oberoende testare) begagnad husbil innan köp, oavsett om det är från Mobilen eller annan mindre firma.

Förstagångsköpare rekommenderar jag att vända sig till större auktoriserade ÅF. ;)
 
Toppen