• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mjukvara för Aldeparabol

Åke & Meta

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025
Är det någon som har den mjukvara som behövs för att programera om en Alde satellitmottagare på de satelliter som sänder över Sverige. J R Larmcenter har det inte, har pratat med dem redan.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mjukvara för Aldeparabol

Du er ikke alene om det problemet, flere har gitt opp.
Prøv å kontakte fabrikken i Frankrike - det er så vidt jeg vet ingen representant i Sverige elelr Norge.

Åke & Meta

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025

Hej!
Ja det kan vara så att det inte finns någon med mjukvaran i Sverige. Är det så så skall jag höra med min kontakt i Tyskland, där är Alde ett stort märke, konstigt att det inte är det här i Norden. Alla verkar ha snöat in på ett och samma märke, ett märke som är dyrare dess utom.
Fortsättning följer!

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Är Aldeparabolen frostsäker, vattenburen värme i den........:D :D
Ursäkta, jag kunde inte hålla mig

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Problemet var for noen år siden at de ikke hadde Thor og Sirius med i sin søkemotor. De rimeligste boksene hadde en påtrykket grafikk med valgene for de satellittene den kunne bruke den gangen. De dyreste hadde meny på skjermen og fjernkontrol, men der og uten støtte for våre 2 satellitter.

Har siden det ikke sett på detaljene på annet en internet løsningen.

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Är det någon som har den mjukvara som behövs för att programera om en Alde satellitmottagare på de satelliter som sänder över Sverige. J R Larmcenter har det inte, har pratat med dem redan.

Hej.
Jag hade samma problem, firman Elmco med Mikael (tror jag han heter) hjälpte mig mot en rimlig ersättning.
De skickade min satellitsökare till Frankrike och Alde, som sände tillbaka en som var programerad för Thor och Sirius. Har dock inte kunnat prova den ännu eftersom bilen står kvar i vinterförvaringen en vecka till.

TV mottagare,antenn - DVB-S Satellitmottagare - Elmco AB - Webbutik

/Leif

Senast ändrad:

klingan

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2025

Hej Ajjes
Är inte säker om den här manualen kan vara till hjälp.
Om så är fallet så verkar det kunna gå att koppla upp webbaserat .Om du tilldelar ip-adress och gatewayadress så ska det gå att kommunicera med recivern.Läs manualen jag bifogat så får vi se om den kan stämma överens med vad du har?

Mvh Klingan

Bilagor

• Netmaster_User_Manual.pdf
    2,9 MB · Visningar: 19

Åke & Meta

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025

Tack för hjälpen, försöker med programmering själv om det inte lyckas så kontaktar jag samma firma som du gjorde.

Toppen