Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har själv en Kabe 880 och visst har det dykt upp fel eller kanske kvalitetsbrister på såväl bodelen som drivlina men såväl återförsäljare som Kabe har ställt upp och försökt rätta till dessa felaktigheter så långt möjligt är.
Ännu en av de lyckliga, eller?Jag känner inte till sanningshalten i dessa inlägg men det verkar oroande att man skall räkna med fel och kvalitetsbrister på både bodel och drivlina för en bil som kostar en förmögenhet!
Håller med dig Knut, fel på drivlinan verkar drabba Kabe mer än andra men det är ju ett problem som rör Fiat och knappast kan belasta Kabe.Det som forundrer meg i denne sammenhengen er at det påstås å være mer problemer med drivlinan i Kabe enn i andre biler bygget på Fiat ALKO chassi.
Drivlinan kommer ferdig fra samme fabrik i Tyskland til Kabe og de andre påbyggerne.
Kvalitet på påbygget vil jeg ikke uttale meg om, har ikke egen erfaring med Kabe sitt håndverk her.
Om en fabrik har innkjøringsproblemer med et nytt produkt så er det ikke mer en normalt - og burde håndteres som en det av kvalitetsprosessen. Mange typer systematiske feil vil ikke avsløre seg før etter en tids bruk og kan ikke blir avslørt på fabrikkens begrensede testperiode av prototyper.
Ännu en av de lyckliga, eller?![]()
Håller med dig Knut, fel på drivlinan verkar drabba Kabe mer än andra men det är ju ett problem som rör Fiat och knappast kan belasta Kabe.
Nu är det ju så i husbilsbranschen att var leverantör står för sin del när det gäller garantiåtagande. För övrigt märkligt att man från konsumentverket kunnat gå med på sådan galenskap.
Normalt är det säljaren av slutprodukten som som har det fulla garantiåtagandet, men här har branschen tydligen lyckats få till en friskrivning som är till ondo för oss som konsumenter.
Du måste gå in och titta på Husbils- och Husvagnsbranschens leveransbestämmelser. Där framgår det och dessutom är det godkänt av parterna.Den klausulen 0m friskrivning hittar jag inte hos konsumentverket.
http://www.konsumentverket.se/Globa...BÖ_2011_04_Husvagnsbranschens_Riksförbund.pdf
//W