• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Missförstånd i Mönsterås

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Missförstånd om Mönsterås gasoldepå.
Man har infört en "startavgift" på 120 kr, som av många uppfattades som någon slags "inträdesbiljett" som man inte fick någon gasol alls för. Vi ringde upp för att fråga dom och blev som alltid mycket trevligt bemötta.
-Allt visade sig vara ett missförstånd.-

Priset är 21kr/kg för gasol, men det minsta du kan köpa är för 120 kr d.v.s. 5,7 kg gasol, så har du en tub som fattas 5,7 kg i så kostar den 120 kr att fylla den full, fattas det 7 kg så kostar den 147 kr o.s.v. Skulle du ha en tub som det bara fattas 1 kg i, så lönar det sig inte att fylla upp den full, det skulle isåfall kosta lika mycket d.v.s. 120 kr.
-Så enkelt var det.- Men ordet "startavgift" borde karnske bytas ut mot något annat.

Deras övriga prislista:
Fyllning av P6 140 kr
Fyllning av PC10 210 kr
Fyllning av P11 230 kr

Så Mönsterås gasoldepå är fortfarande en av landets billigaste och bästa.
-Skönt för oss som behöver gasol.-
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Missförstånd i Mönsterås

Tackar, förstod inget som vanligt har alltid blivit väl bemött och fått kvitto, undrar vad som hände trådenns skapare. Bra priser och hög kvalitet på gasen bättre än AGA:s större renhet enligt ägaren.
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: Missförstånd i Mönsterås

Missförstånd om Mönsterås gasoldepå.
Man har infört en "startavgift" på 120 kr, som av många uppfattades som någon slags "inträdesbiljett" som man inte fick någon gasol alls för. Vi ringde upp för att fråga dom och blev som alltid mycket trevligt bemötta.
-Allt visade sig vara ett missförstånd.-

Priset är 21kr/kg för gasol, men det minsta du kan köpa är för 120 kr d.v.s. 5,7 kg gasol, så har du en tub som fattas 5,7 kg i så kostar den 120 kr att fylla den full, fattas det 7 kg så kostar den 147 kr o.s.v. Skulle du ha en tub som det bara fattas 1 kg i, så lönar det sig inte att fylla upp den full, det skulle isåfall kosta lika mycket d.v.s. 120 kr.
-Så enkelt var det.- Men ordet "startavgift" borde karnske bytas ut mot något annat.

Deras övriga prislista:
Fyllning av P6 140 kr
Fyllning av PC10 210 kr
Fyllning av P11 230 kr

Så Mönsterås gasoldepå är fortfarande en av landets billigaste och bästa.
-Skönt för oss som behöver gasol.-


Var i Mönsterås i förra veckan och fylde gasoltuber en styck PC10, en styck P11 samt en styck P11 som det saknades 6 kg gasol i, allt till en kostnad av 600 kronor, frågade efter kvitto det gick inte att få mycket surt bemötande.
För vår del var det första och sista besöket.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Numera är startavgiften höjd till 150kr och servicen lika dålig. Jag var där förra veckan för att fylla mina alutankar. Killen som jobbade stod där med sina arbetshandskar på och tyckte jag skulle fixa med adaptern. När jag inte fick rätt på det och bad honom om hjälp var han väldigt tveksam. Först när jag sa att då kör jag någon annanstans och tankar ändrade han och hjälpte till. Kommer att undvika att tanka där i fortsättningen.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Numera är startavgiften höjd till 150kr och servicen lika dålig. Jag var där förra veckan för att fylla mina alutankar. Killen som jobbade stod där med sina arbetshandskar på och tyckte jag skulle fixa med adaptern. När jag inte fick rätt på det och bad honom om hjälp var han väldigt tveksam. Först när jag sa att då kör jag någon annanstans och tankar ändrade han och hjälpte till. Kommer att undvika att tanka där i fortsättningen.
Har samma intryck som Livibil,var in där förra året för att fylla,men jag fick ingen vettig förklaring på startavgift,personalen verkade helt ointresserad att sälja ,så det blev inget.
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Har också fått ett mycket surt bemötande när jag har bett om kvitto, var också tveksam till mängden gas jag
fick betala för. Detta var för några år sedan, har aldrig återvänt och tänker inte göra det i fortsättningen heller.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Verkar vara dags att prata med ägaren. Surt att det inte fungerar på flera år
eller har ni lyckats komma dit när personalen haft en dålig dag.
Det verkar ju vara olika personal ni har träffat eller kan det vara samma personal efter 8,7, 6-5år?
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
"... surt bemötande när jag har bett om kvitto..." skriver någon.

" Är det bara kontant som gäller..." skriver en annan.

Hur seriöst är detta företag???

Pålle
 
Senast ändrad:
Toppen