Sv: Missfärjad och matt plastkåpa
Har ved noen anledninger benyttet rensende vax for båt på slike gule karosseridetaljer. Det er mye skitt som skal erstattes med vax før plasten er hvit igjen, men når det er gjort så holder det gjerne i noen år uten nevneverdig vedlikehold. Forrige husbil vi hadde var ett år da vi kjøpte den og allerede noe gul, forsøkte alle kjente bilmiddel første året - null virkning. Snublet over en flaske hos biltema av rensende båtpolish 1 liter til en billig penge - ok, kunne jo forsøke. Voksen forsvant inn i gelcoaten og kluten ble mørk grå. Etter noen runder kunne jeg se at bilen var blitt mye blankere og hvitere. Den gangen var bilen 2 år og fikk 4 eller 5 runder med den grå grøten. Året etter forsvant en dekal som var blitt klistret på før jeg fikk bilen, og orginalfargen og glansen ble synlig - pån igjen med ny runde og forskjellen ble nesten borte!
Etter dette fikk den en behandlig hvert år til den var 9 år og vi byttet bil, 2 år senere ble jeg kontaktet med spørsmål om hva jeg hadde gjort for å få nesen hvit slik at den ikke trengte noen behandling

Dagen middel hos biltema med samme namn er ikke like bra.